شهید آوینی

 

 بعضی ها وقتش است که جواب خيلی سئوالها را بدهند
بسم الله . تقریبا طیف کامل دوستان من ، می دانند که یکی از کسانی که بقولی به "کتاب اشکالات مداحان" تبیل شده ، من هستم . یادش بخیر که یک شخص محترم و معتبر و معروفی ، چند سال پیش ، موقعی که هنوز کسی به اشکالات مداحی در حد و حدودی که می گفتیم و وجود داشت ، قائل نبود و البته کار هم هنوز به این حد بیخ پیدا نکرده بود که رهبری هم موضع بگیرند و در مجلس خبرگان ، کسی مانند حضرت حجت الاسلام والمسلمین آسید احمد اقا خاتمی به موضوع بپردازند ، در باره آن سخنرانی کنند ، به من و امثال من بخاطر نقد این روش ها ، در حضور جمع توهین کرد . یادش بخیر که ما را دیوانه نامید که به ادعای او ، به جنگ "دستگاه امام حسین !" رفته ایم! من ، تا سرحد کتک خوردن از برخی رفقای برخی مداح ها ، پیش رفته ام و مطالب زیادی هم در باره آنها گفته و نوشته ام . پس بطور کل ، روشن باشد که اگر کسی در این متن ، احساس کند موضوع دفاع از یک مداح اشکال دار ، خصوصا یک آدم خاص است، به بیراهه رفته . بهترین شاهد این موضوع ، برادرم محمد است.

چند روزی است که بعضی از بچه ها در مورد یک قطعه فیلم 9 ثانیه ای ، که توسط یک سایت ضد انقلابی ، در اینترنت منتشر شده است به گفتگو می پردازند. در این فیلم کوتاه ، چهره ای شبیه یک پسر مداح ، در حال قلیان کشی ، در کنار فردی با شباهت به یک زن با هویت نامعلوم ، مشاهده می شود.

در خصوص این فیلم ، بعضی از دوستان ، با استناد به برخی نهادهای امنیتی ، ذکر می کنند که فیلم مذکور کاملا معتبر است. می گویند که این فیلم در دستگاههای امنیتی کشور موجود است. اما معلوم نمی کنند که این فیلم ، توسط گیرنده آن به دستگاه اطلاعاتی کشور داده شده ، یا دستگاه اطلاعاتی کشور از ضد انقلاب کشف کرده ، یا دستگاه اطلاعاتی کشور ، مانند من از اینترنت گرفته و مشاهده کرده ، این فیلم ، طولانی تر از این است یا نه و هزاران سئوال دیگر. اما بدون توجه به این پرسش های البته مهم ، من خودم چند نکته را مطرح می کنم . چیزهایی که ابتدا مورد به مورد ذکر می کنیم ، بعد هم با کمک آنها به یک ساختار منطقی می رسیم:

با تحقیق از چند نفر از دوستانی که بشدت به این پسر مداح نزدیک هستند ؛ مشخص شد قبلا چند مورد از مجالس قلیان کشی این آقا پسر در جمع دوستانش با علم و اختیار واطلاع خودش ، با موبایل توسط دوستانش فیلم برداری شده است.

-       برای خودم روشن بود که این حضرات "قلیان کش" هستند و آرام آرام در حال حرکت بسوی قبح زدایی آن هم پیش می روند. این چیزی نیست که نیاز به فیلم و سند و مدرک داشته باشد.

-       همه می دانیم که ضد انقلاب دلش برای دین و دیانت نسوخته و خودشان ، روزی نیست که از پای منقل ، پشت دوربین تلویزیونها و میکروفون رادیوها و کی بورد رایانه هایشان ننشینند.

-       همه می دانیم که ضد انقلاب برای زدن مبانی ارزشی و ریشه های اعتقادی نظام اسلامی ار فرصتی فروگذار نمی کند. حتی اگر لازم شد فیلم جعل می کند و سند می سازد.

من ، فیلم فوق را بیش از 20 بار ، از ابتدا تا انتها دیدم . در این فیلم ، چند چیز محل تامل بود :

-          آیا فرد مذکور در فیلم ، خود آن جوان مداح است ، یا فردی شبیه او ؟

-          فیلم بردار کیست ؟

-          فرد کناری ، کیست ؟

-          محل فیلم برداری ، کجاست ؟

شک ها و سئوالات فوق ، به دلیل بی شرفی ضد انقلاب ، و روش قدیمی اش در دروغگویی و نشر اکاذیب ، مطرح می شوند. ضد انقلاب اگر لا اله الا الله هم بگوید باید در آن شک کرد.

اگر از شک ها و سئوالات بالا بگذریم ، چند نکته دیگر مطرح می شود ؟

-       این فیلم ، چگونه بدست ضد انقلاب رسیده ؟ آیا نهاد اطلاعاتی ، به ضد انقلاب داده ، با ضد انقلاب ، به نهاد اطلاعاتی داده ؟ یا اینکه ضد انقلاب از اطرافیان این پسر پیدا کرده و نهاد اطلاعاتی هم ، از اینترنت گرفته ؟

-       فرد کناری کیست ؟ برخی از دوستان من ، هویت عمومی او را ذکر می کنند. اما می خواهم بدانم همین از کجا معلوم شده ؟ یا فرد فیلمبردار باید مطلع بوده باشد یا کسانی دیگر . چون من در سایت ضدانقلاب نیز چیزی در مورد هویت وی پیدا نکردم . اگر گفته شود که نهاد اطلاعاتی ، این را کشف کرده و در جریان است ، مسائل حتی پیچیده تر هم می شوند. نمی توانم قبول کنم ، نهاد اطلاعاتی پیرامون این پسر عوامل تا این حد قوی دارد. چون آنوقت باید قبول کنم این فیلم از درون آن نهاد به بیرون درز کرده . نهایتا می ماند اینکه ضد انقلاب از اطرافیان وی پیدا کرده و فیلم بهمراه اطلاعات پیرامونی آن ، به دست عوامل اطلاعاتی افتاده است .

-       همانطور که گفتم ، چیزی که در فیلم ، هیچ اثری از آن نیست ، دلیلی محکم برای تریاک کشی با قلیان توسط آن پسر و آن دختر است. دختر که در فیلم هم از قلیان هم استفاده نمی کند. اما پسر هم ، فقط قلیان می کشد.

-       یک موضوع مهم ، این است که برخی می خواهند تیپ خاصی از جوانها و مردان جامعه ما را ، به چیزهایی مانند زن دوم و سوم و چهارم و بیگیر برو تا انتها ، قلیان و دود و دم و پیپی و چیق و این را هم بگیرو برو تا انتها ، و حتی تریاک ، با این پوشش که نه تنها حرام نیست ، که مستحب هم هست !!! سوق دهند . روشن است که حتی حضرت امام (ره) که به حرمت تریاک حکم ندادند ، لیکن ماجرای مواد مخدر را توطئه استکبار برای کشتن روح جامعه می دانستند و حکم قاچاقچی مواد مخدر را حکم مبارزه کننده با ج.ا.ا می دانستند. این روشن است که همه چیز ، آنگونه که برخی می خواهند از متن دین برای خود دربیاورند از کار در نمی آید. چرا که فقه ، یک باب و دو باب ندارد و چیزهایی مثل قاعده نفی سبیل ، در حوزه های بسیاری ، اثر خود را نشان می دهد. به این معنا که شاید خیلی کارها ، "اشکال" نداشته باشد ، لیکن برای خیلی ها منع داشته باشد. مثل اینکه یک روحانی ، وسط خیابان نوشابه دستش بگیرد و سر بکشد.

-       شنیده ام ، یکی از مداحان معروف هم ، با مطلع شدن از ماجرای این فیلم ، گفته است که از این پس، کسی اطراف این آدم نرود و با او ارتباطی نداشته باشد. متاسفم که بگویم همان آقای مداح ، در تبلیغ و تطهیر این پسر ، از اشکالات عدیده و شدیده شرعی موجود در رفتارش نقش بسزایی داشت. و متاسفم که تا زمانی که فردی جنایت نکند ، دست از حمایت او بر نمی دارند. بگذریم که هنوز سوئالات من در مورد این مسائل بسیار برجاست.

حالا ، با گذر از تمامی آنچه که از ابتدای مطلب تا الان نوشته ام ، می خواهم بگویم :

ضد انقلاب ، نشان داده است که از رفتار نامناسب ، آهنگهای نامناسب و شعرهای بی محتوای این پسر مداح و برخی دیگر از مداح ها ، بسیار خرکیف هم شده و می شود. حتی اگر این پسر ، واقعا با آن زن ، رابطه ای غیر شرعی داشته باشد و جلسه هم جلسه تریاک کشی باشد ، شما فکر می کنید اگر وی بدون اینکه توبه کند ، خود را از جامعه حزب اللهی بیرون بکشد، چه کسی جز همین ضد انقلاب بی حیثیت ، فردا مثلا در بی.بی.سی یک بخش مداحی هم باز می کند تا جوانان از ایشان فیض ببرند ؟ من قول می دهم آنوقت بی.بی.سی یک یزیدیه ( به جای حسینیه ) هم باز کند و در مظلومیت بوش و بلر ، از زبان این جوان ، مرثیه بسراید. پس وقتی ضد انقلاب فیلمی از این موضوع را نشان می دهد و یا اشکالات مداحی او و رفقایش را خیلی قشنگ برای من و تو شرح می دهد ، دنبال اصلاح شدن و رفع آنها نیست ، بلکه دنبال چند چیز است که یکی ترویج و تبلیغ رفتارهای آنگونه ، دیگری قبح زدایی از آن ، دیگری طعنه به نظام و انقلاب بخاطر عدول این گونه از آدم ها ، از معیارهای فرهنگی او ، و دیگری هم ، تهمت و دروغ بستن به کل حاکمیت است.

من در این ماجرا ، چه کسی را مقصر می دانم ؟

من خود این آقا پسر ، و رفقایی از رفقایش که او را تایید و تشویق کنند را خیانت کار می دانم . و اگر فرض کنم که فیلم فعلی جعلی است – که متاسفانه زیاد این احتمال را نمی دهم - حتی آنکس که آن فیلم اول را که من می دانم واقعی است ، گرفته ، در ذهن دیگران راهکاری برای باور کردن این فیلم دوم ایجاد کرده و شاید اصولا این فیلم دوم ، نسخه مونتاژ شده فیلم اول باشد. رفقای این آقا و خودش ، بسیار خوب ماجرای درگیری های قبلیشان در مسائلی شبیه به این - که به کلانتری و غیره کشید و تقریبا فقط خواجه حافظ شیرازی از آن بی خبر ماند - را فراموش نکرده اند. پس این اقایان ، با رفتارهای قبلی شان ، راهکارهای تقویت باورهای مورد دلخواه  ضد انقلاب را فراهم می کنند.

حقیقتا ، من فکر می کنم ، ریشه فردی مانند این آدم ، باید از درون جریان مومنانه کنده شود. اما اولا نه به بهانه این فیلم و دوما نه با مشت و لگد. بلکه با یک جلسه قوی مناظره ، که در آن اولا : او مجبور باشد به سئوالات حتما پاسخ دهد دوما : حق نداشته باشد به کسی توهین کند سوما: به نتایج آن مناظره پایبند باشد چهارما : حق ترک صحنه مناظره را نداشته باشد. آنوقت است که صدها جوان مانند من و بسیار بسیار بسیار دانا تر از من ، مشتاق به له کردن این آدم زیر خروارها خروار کوه استدلال ، در رد رفتار و کردار غلط و آلوده او هستند.

اشکالات او و خیلی دیگر از رفقایش را شاید بتوان در این گروهها دسته بندی کرد :

1-       استفاده از آهنگ ها وتم های حرام ( ولی از نظر تریپ مهاجرانی جماعت ، مجاز ! و گاها حتی غیر مجاز! ) ، برای تنظیم شعرهای مداحی

2-       استفاده از متون بسیار سخیف و گاها توهین آمیز در اشعار پیرامون اهلبیت

3-       رفتار و حرکات خلاف شان مجلس اهلبیت ، در مجالس ، مثل همان چیزی که به دروغ اسمش را هروله گذاشته اند.

4-       ادامه دادن برنامه های مراسم عزادارای تا زمانی که رسما نماز صبح قضا می شود !

5-       بی توجهی به روضه خوانی و سخنرانی سخنرانان و علما و تلاش موذیانه برای کنار زدن علما

6-       کفر گویی و شرک گویی ( که در مورد شخص این جوان ، کمتر است یا لا اقل من کمتر مطلعم )

7-       درست کردن دار و دسته و تیم و داشتن تریب لباس ، مدل مو و ریش تابلو و خاص !

8-       حرکت های جمعی بی معنی ، مثل قرق کردن قهوه خانه و قلیان کشی دستجمعی !

9-       و ...

اینها چیزهایی است که چند سال است حضرات مرتکب آن هستند. کم مانده رهبری دسته عصایش را دور گردن این اقا و بعض رفقایش بیاندازد و بگوید آهــــای ! با تو ام ها ! و این هم بنظر من پایان کار نیست. آنجا است که ادعاهای این حضرات در مورد کانال ها واطلاعات آقا شروع می شود . گفته ام که اگر خداوند متعال هم در قرآن می آورد ، آقایان قبول نمی کردند !

 

و ختم کلام :

-       هدف ضد انقلاب ، انتساب حرکتی شنیع به بخشهای ولایت مدار حکومت است. مثل نهاد رهبری و مثل دکتر احمدی نژاد. ضد انقلاب کی دلش برای انقلاب سوخته و بهتر بگویم ، کی تابحال خودش به این چنین و بدتر از اینچنین ، آلوده نبوده که حالا مثلا بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند ؟ پس مواظب آب ریختن در آسیابش باشیم .  

-       شکی نیست که سکوت مراجع فرهنگی رسمی کشور در قبال آدم های اینچنینی و بازهم ، تریبون ساختن و این جوان و رفقایش را تریبون نشین کردن ، هرگز بخشودنی نیست. کاری که به قبح زدایی فعل آنها و تبلیغ روزافزون آنها می انجامد.

-       علت "گیر"دادن امثال من به این بابا ، نه این جور سندهای بی هویت ضد انقلاب است ، که آنچیزی است که خود می دانم . من تابحال به عمرم تاکنون ، محتاج حرف ضد انقلاب برای تایید گفته های خودم نبوده ام . ضد انقلاب عرض خود می برد و زحمت ما می دارد. ما گیرهایمان به اینها خیلی خیلی ریشه ای تر از این حرفها است. یادم نمی رود در سایت و وبلاگ یک ضد انقلاب از خدا بی خبر گوشه ای از مداحی همین بابا رو هم شنیدم و تمجید او از آن را هم خواندم ! اما ما کسی نیستیم که اگر چیز واقعی و سند و مدذرک حقیقی از تخلف حتی یک دوست مثلا مومن خود ، از خانه یک ضد انقلاب بیابیم ، بخاطر منفع حزبی و گروهی نداری ، یا ارتباط و رفاقت شخصی ، آن را انکار کنیم . اگر اثبات شود که این فیلم و ماجرای مطرح پیرامون آن صحت داشته باشد ، این دیگر مدعی العموم است که به نیایت از ملت مسلمان ایران ، یقه این آدم را بگیرد و حقش را محکم کف دستش بگذارد.

-       وقتی در عمرمان ، یک بار ، یک سند ضد انقلابی راتایید کنیم ، کاری خواهیم کرد که دیگر ضد انقلابها ، آتوی کافی در داد و فریاد پیرامون معتبر شدن خبرهایشان بپا کنند. ما که نباید یک سند ، ولو پوچ و یا از قول ضد انقلاب ، فقط چون با ذائقه ما یک جورایی "جور" می شود و آنکسی که ما دوست نداریم و ردش می کنیم ، می کوبد ، هماهنگ شویم ؟  ما باید دنبال دلائل خود باشیم و با دلائل خود آن را تایید کنیم .

-       و در پایان ، شک نیست که این پسر مداح  و رفقایش باید توضیح کاملی در خصوص این فیلم و ماجرا به جامعه حزب اللهی بدهند. همچنین باید تقاص این همه مدت ، چرند گویی و حرام خوانی به اسم مداحی را هم پس بدهند. اما نه با مشت و لگد ، که زبان بچه حزب اللهی باید از هزار شمشیر برنده تر باشد. با زبان استدلال ، باید روشن کرد که این جوانک ، انتسابی حقیقی به جامعه مومنان کشور ندارد. روزی نبود که وقتی به یک نفر که نوار حرامی را در خودروی کرایه گذاشته و بزور به خورد ما می داد ، اعتراض می کنیم ، جواب ما رااینگونه بدهد که آقاجان هلالی خودتون هم که از همینا می خونه و البته پاسخهای دندان شکنی بشوند که در عمرش نشنیده باشد !

-       دستگاههای امنیتی کشور هم لطفا خیلی دقیق جواب بدهند ، اگر واقعا این فیلم و محتوایی که در مورد آن ذکر می شود را تایید می کنند ، را تابحال این جوانک "آزاد" می گردد و دستگیر و تنبیه قانونی نشده ؟ به عبارتی صریحتر ، چه مرگشان است که مصالح جامعه اسلامی را نمی شناسند و یا چه چیزی مهمتر از آن را انتخاب کرده اند ؟ مسئولان فرهنگی هم باید جواب بدهند چرا تاکنون جلوی این جوانک را نگرفته اند و چرا جدیدا تریبون ها مهمتر از گذشته به او و امثالش می دهند ؟

-       الان ، روی سخنم با این جوان و رفاقای شفیقش است که اصلا "حرف" توی گوششان نمی رود. البته من شخثا هیچگاه از هیچکس جز خدا و آنکس که خدا گفت از او بترس ، نترسیدم و بنا دارم همینجور بمانم . اما اهل راه اندازی یک درگیری و جنگ خیابانی وریختن آب به آسیاب کفر هم نیستم . امثال ما ، نه می ترسند و نه می ترسانند. ما دعوت به حق و معروف می کنیم و از پلیدی و ناپاکی ، بازمی داریم . دوست داریم این جوان و دوستانش ، بعد از توبه و اعتراف به گذشته ناپاک ، بازگشته ، در آغوش جامعه مومنین ، باز حضور داشته باشند. دوست داریم تا دوباره رضا هلالی جوان را ببینم که با مداحی سنتی اش ، مجلس عزای امام حسین علیه السلام را میدان داری کند. اما تا آن وقت ، و تا رفع این فتنه ها ، هیچ رفاقتی بین هیچ مومنی و اینها نیست که همه می دانیم الفتنه اشد من القتل. باب بازگشت باز ، و آغوش ما نیز بازتر است. اما بدانند که کسی از هیبت اینها نترسیده و نخواهد ترسید که اگر می ترسیدیم که دیگر ادعا شیعگی بی معنا می شد.

-       در پایان ، خطاب به آن مداح پیر و سایر مداحانی که نه تنها این جوان را قبل از این تایبد می کردند ، بلکه آرام آرام خودشان هم همانگونه که اینها حرام خوانی می کردند ، آنها هم ، از کوچکتر آموختند بگویم که گناه تمام این ماجرا ، مستقیما بر دوش آنها است و اگر نبود حمایت آنها ، این بساط بی هویت ، سالها پیش جمع شده و این آسیب و زخم، درمان شده بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo