شهید آوینی
 
همایش بین المللی "مراکز و مؤسسات اسلامی" برگزار می شود
همایش بین المللی "مراکز و مؤسسات اسلامی" به منظور بررسی مشکلات مسلمانان و دستیابی به راهکارهایی برای رفع آنها 6 تا 8 نوامبر ( 15 تا 17 آبان) در شیلی برگزار می شود.

به نقل از نسیج، همایش "مراکز و مؤسسات اسلامی" که مدیر کل سازمان اسلامی آمریکای لاتین با همکاری انجمن جهانی مسلمانان، دانشگاه الازهر و وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر تنظیم کرده است، طی 3 روز در سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار می شود.

هدف از این همایش بررسی مشکلات مسلمانان، ارائه راههای از بین بردن آن، ارائه طرحهای خاص به منظور تکوین مبلغان و ائمه مساجد، حمایتهای دینی از نسل جدید مسلمان، تحکیم ارتباط مسلمانان و انجام فعالیتهای خاص در چارچوب فعالیتهای سازمان اسلامی آمریکای لاتین خواهد بود.

در پی برگزاری این همایش، 50 مبلغ و ائمه مسجد از دانشگاه الازهر و وزارت اوقاف مصر به آمریکای لاتین می روند، این گروه که با زبان اسپانیایی آشنایی ندارند، پس از آنکه آموزشهای لازم در خصوص فراگیری زبان اسپانیایی دیدند، فعالیتهای خود را در کشورهای آمریکای لاتین آغاز می کنند و سپس به کشور خود باز می گردند.

این مبلغان مدت 3 سال در کشورهای آمریکای لاتین می مانند و اگر بازگشت برخی از آنها ضروری شد، عده دیگری که زبان اسپانیایی به خوبی آشنا هستند، جایگزین آنها می شوند.

مقر سازمان اسلامی آمریکای لاتین در آرژانتین است  31 کشور از آمریکای لاتین و دریای کارائیب عضو این سازمان هستند.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo