شهید آوینی

 

وزیر فرهنگ و ارشاد در نماز جمعه قم؛

نقدها و توصیه های علما و مراجع به دولت یک نعمت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته درقم، نقدها و توصیه‌های علما و مراجع به دولت را نعمت خواند.

محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، همزمان با هفته دولت، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت نهم محصول آرزوهای ناکام مانده مردم متدین و متعهد و انقلابی در طول سالیان دراز است.
وی با اشاره به گرایش های مختلف پس از انقلاب اسلامی افزود: مردم با وجود همه ناملایمات و رنج ها، از معنویات خود دست برنداشتند و با امید به چنین روزی كه فردی را انتخاب کنند تا آرزوی آنان را برآورده کند، همه سختی ها را با جان دل تحمل كردند.
صفار هرندی تصریح کرد: در دوران جدید، كه بیداری در جان جامعه آغاز شده است، مردم به كسانی رای دادند كه شعار بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی را سرداده‌اند.
وی حاكم كردن آموزه‌های دینی را از برنامه های دولت نهم دانست و اظهار داشت: ترویج ساده زیستی، توجه به مشكلات اقتصادی مردم، توجه به اوضاع فرهنگی و اجتماعی كشور، كاهش فساد، رانت و رشوه در دستگاه های دولتی و همچنین کاهش سود بانکی و تخفیف در برخی جرایم از توفیقاتی است که دولت نهم توانست در یک سال تلاش آنان را بدست آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاكمیت كامل دین و آرمان های بزرگ انقلاب در كشور را نیازمند زمینه‌سازی خواند و تصریح کرد: تا زمانی كه این امر مهم محقق نشود، نمی‌توان ادعای استقرار جمهوری اسلامی و حكومت دینی را داشت.
وی به مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت اشاره کرد و افزود: دولت با تصویب یک هزار ششصد مصوبه در هجده استان كشور، توانست به مردم اطمینان زیادی را برای انجام وعده های داده شده بدهد.
صفار هرندی، مبارزه با رانت خواری و ریخت پاش های اداری را از جمله برنامه های دولت نهم خواند و اظهار داشت : ما معتقدیم برای جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های دولتی باید ابتدا از دولت شروع کنیم و زیر مجموعه‌های خود را نیز به چنین كاری تشویق نماییم که این حرکت را در همه ارگان ها انجام داده ایم.
وی توصیه‌های علمای دین را یک نعمت خواند و افزود: این دولت، بر خلاف دولت های گذشته، از نقدها و توصیه های علما و مراجع به خوبی استقبال كرده و آنان را به عنوان معلم پذیرفته است.
وزیر ارشاد در برابر انتقاد برخی به عدم تغییر مدیریت ها در کشور گفت: در حال حاضر برخی از مسؤولان در جایگاه های قبلی خودشان باقی مانده‌اند؛ چون در گذشته آرمان‌های دولت اصولگرا را دنبال می کردند.
وی در پایان، به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در دستگاه‌های دولتی را یکی از برنامه های دولت نهم دانست و ادامه داد: گر چه انتقادهای زیادی مبنی بر سر کار بودن مسؤولان قبلی در دستگاههای دولت وارد می شود؛ ولی توان دولت در شناسایی نیروهای متخصص و متعهد و به کارگیری آن ها در دستگاه های دولتی محدود است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo