شهید آوینی
 
كشف جديد علم پزشكی مطابق با حديث رسول اكرم (ص) درقاهره

دكترعبدالباسط ‌محمد، استاد مركز ملی تحقيقات و عضو شورای عالی امور اسلامی در قاهره، كشف جديد علمی خود را مطابق با اعجاز علمی حديث نبوی ارائه‌كرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «محيط»، دكتر «عبد‌الباسط محمد‌» با اشاره به وجود احاديثی درباره طب تشريحی، حقايق جديدی را در اعجاز علمی قرآن پيرامون تعداد مفاصلی كه در بدن هر انسانی وجود دارد كشف كرد.

از جمله مهم‌ترين اين احاديث، حديثی است كه رسول اكرم(ص) می‌فرمايد: « در بدن انسان 360 مفصل وجود دارد، پس هر كس می‌تواند در هر روز از سال يك عضو خود را از آتش محفوظ بدارد، اين كار را انجام دهد. پرسيدند يا رسول‌الله چگونه؟! فرمود: تكبير و تسبيح خداوند را بگويد، مردم‌آزاری نكند و امر به معروف و نهی‌ازمنكر رابه جا آورد».

حديث مذكور در ظاهر پند ونصيحتی برای مسلمانان است تا تقوا پيشه‌كنند و از آتش جهنم مصون بمانند، ولی دراين حديث شريف، علمی بزرگ نهفته‌است كه به اعجاز علمی در سنت نبوی اشاره دارد.

تا سال 1996 با وجود پيشرفت وسائل تشخيص، ليزر، اشعه و راديولوژی علم بشری تنها 430 مفصل در بدن انسان را تشخيص داد، ولی با گذشت زمان و همت برخی دانشمندان علم تشريح در خصوص تعداد مفاصل و با تفكيك آن‌ها از يكديگر امروزه ثابت شده است كه در بدن آدمی دقيقا 360 مفصل وجود دارد.

دكتر عبدالباسط در مصاحبه‌ خود با روزنامه «المدينه» عربستان اعلام كرد: حضرت رسول(ص) 14 قرن پيش بدون ابزار پزشكی و علمی عصر حاضر به تعداد دقيق اين مفاصل اشاره كرده‌اند و اين جز اعجاز علمی احاديث و صدق رسالت نبی اكرم(ص) چيز ديگری محسوب نمی‌شود.

وی افزود: كشف اين مسئله همچنين ارتباطی به علاقه مسلمانان به پيامبر(ص) ندارد، چرا كه دانشمندان صحت اين مسئله را تاييد كرده‌اند.

منبع: خبرگزایر قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo