یازده فیلم‌ لبنانی و فلسطینی در 10 استان به نمایش در می آید
در برنامه مروری بر فیلم‌های کوتاه و مستند لبنان و فلسطین با عنوان "تجلی بیداری و پایداری در گستره سبز اسلامی" یازده فیلم خارجی از فردا پنجم شهریور همزمان در 10 استان کشور به نمایش درمی‌آید.

فیلم "جنین" ساخته محمد بکری از فلسطین با موضوع تهاجم ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین در آوریل 2001 در این برنامه به نمایش درمی آید و "نامه‌ای از سارا" ساخته موتاز جانکوت از فلسطین هم به مبارزات مردم فلسطین و شهادت دختربچه‌ای یازده ساله می‌پردازد.

"جهاد" ساخته میرنا شبرو محصول لبنان نگاهی تاریخی به مبارزات مسلمانان در سرزمین اشغالی دارد و "خدیجه و زینب زنان حزب‌اله" ساخته ماهر ابی سامرا محصول لبنان تصویری از دو زن و تاثیرات شخصیت آنها در زندگی سیاسی و اجتماعی را نشان می‌دهد. "دوران کودکی‌ام و سنگ" ساخته موتاز جانکوک هم زندگی هراسناک کودکی فلسطینی را به تصویر می‌کشد.

همچنین "کودکان شهادت می‌دهند" ساخته حیان یعقوب محصول مشترک فلسطین و لبنان نمایش نقاشی‌های کودکان فلسطینی است که در متن آن وقایع فلسطین دیده می‌شود. "چرا آنها از ما متنفر هستند؟" ساخته نضیح بهبوح محصول لبنان به طرح این پرسش می‌پردازد که چرا غیرآمریکایی‌ها از آمریکایی‌ها متنفرند. " بچه‌های آتش" ساخته مای ماسری محصول مشترک لبنان و فلسطین و انگلستان به بازگشت ماسری به نابلس می‌پردازد.

"کودکان شتیلا" ساخته مای ماسری محصول لبنان زندگی چند نوجوان شتیلا را نمایش می‌دهد. "دوران کودکی در میان میادین مین" ساخته هشام قائد محصول لبنان از کودکانی می‌گوید که میادین مین مانع بازی کردن آنها هستند. "مبروک التحریر" ساخته دالیا فتلاح محصول لبنان و فرانسه درباره خانواده چاهرور است که بعد از 12 سال اسارت به کافر حمام بازمی‌گردند تا آنجا را بازپس گیرند.

برنامه "تجلی بیداری و پایداری در گستره سبز اسلامی" (مروری بر فیلم‌های کوتاه و مستند فلسطین و لبنان) از پنجم تا هفتم شهریور با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در شهرهای مشهد، همدان، سمنان، زاهدان، آبادان، کرمان، لاهیجان، کرج، اسلامشهر، قم و تویسرکان برگزار می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/06/05/03.aspx?&mode=print