شهید آوینی
 
نمایشگاه بزرگ "قرآن کریم" در لندن برگزار شد
نمایشگاه بزرگ "قرآن کریم" به منظور معرفی تمدن مسلمانان، تغییر چهره نادرست اسلام و ارتباط سازنده میان مسلمانان و غیر مسلمانان با یکدیگر، در لندن برگزار شده است.

به نقل از عرب آنلاین، برگزارکنندگان این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه قرآن در اروپا به شمار می رود، آرزو دارند که این نمایشگاه به درستی بتواند رسالت قرآن را در زمینه صلح، عدالت، حقوق بشر، حقوق زن، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از همبستگیهای اجتماعی و انسجام ملتها به انجام برساند.

دکتر احمد دیبان مدیر کل مرکز فرهنگی اسلامی در لندن گفت: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاهی است که مرکز فرهنگی اسلامی لندن با همکاری شورای نمایشگاههای اسلامی برگزار کرده است. این بار موضوع بسیار ارزشمندی برای این نمایشگاه اسلامی انتخاب کردیم که آن قرآن کتاب مقدس مسلمانان است .

وی اظهار داشت: هدف از این نمایشگاه ارائه اطلاعاتی در مورد قرآن کریم به غیر مسلمانان است. زیرا ما اعتقاد داریم قرآن کلام خدا است.

این نمایشگاه با گرد آوری قرآن از سراسر دنیا،  از اسپانیا تا اندونزی، قرآنهای تزئین شده ای که تاریخ آنها به صدها سال پیش باز می گردد،برگزار شده است .

هنرهای کتابت قرآن در مراحل مختلف و همچنین مراحل پیشرفت در کشورهای مختلف در این نمایشگاه ارئه شده که سعی در ارائه تعالیم اسلامی بر اساس متون و خطوط زیبا در کتابت دارند.

این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارتباط مثبت و سازنده مسلمانان وغیرمسلمانان به شمار می رود تا ادیان ابراهیمی در جوامع معاصر ارتباطی زیبا با یکدیگر برقرار کنند.

دبیان گفت: تصورات نادرستی در مورد قرآن وجود دارد که طی ترجمه ها صورت گرفته است، این نمایشگاه فرصتی است تا ترجمه جدید قرآن به زبان انگلیسی منتشر شده و صورت صحیح اسلام و قرآن را ارائه کند.

در این نمایشگاه دوره هایی درباره چگونگی حفاظت از قرآن در طول عصرهای مختلف نیز ارائه شده است. این نمایشگاه از شنبه 12 آگوست ( 21 مرداد) آغاز و فردا یکشنبه 20 آگوست ( 29 مرداد ) به پایان می رسد.


 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo