دانشجویان در طرح های محرومیت زدایی حضور گسترده دارند
دانشجویان دانشگاه های امام صادق (ع) ، شهید رجایی و سمنان برای کمک به محرومیت زدایی در مناطقی از استان خراسان جنوبی اردو زده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: هم اکنون یک گروه 120 نفری از دانشجویان شهید رجایی از دهم ماه جاری در روستاهای قاین مستقر و در حال ساخت خانه برای خانواده های بی بضاعت ، بهسازی مدارس، انجام امور فرهنگی و ورزشی از جمله تشکیل کلاس های آموزشی هستند.

سرهنگ صفر علی اسماعیلی یاد آور شد: این گروه جانشین گروه 60 نفری ای از همین دانشگاه شده اند که از اواخر ماه گذشته به مدت 15 روز میهمان منطقه بوده اند.

وی همچنین از هماهنگی برای ورود گروه 40 نفره دانشجویان سمنانی در هفته آخر مرداد ماه به مدت 15 روز خبر داد و گفت: بدین ترتیب تا پایان مرداد ماه جاری در قالب اردوهای هجرت 340 دانشجو در 10 تیم کاری به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

اسماعیلی ادامه داد: بیش از این روستاهای شهرستان نهبندان به مدت 20 روزاز نیمه تیر میزبان دو گروه دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) بودند که با حضور 90 پسر و 30 دختر دانشجو ساخت مسجد و خانه و انجام کارهای علمی فرهنگی را در دستور کار خود داشتند.

وی با بیان استقبال اهالی و روستاییان نسبت به بر پایی این اردوها ، تاکید کرد: حضوردانشجویان در مناطق محروم علاوه بر انجام فعالیت هایی در زمینه محرومیت زدایی به ارتقای فرهنگی - علمی مناطق محروم به ویژه دانش آموزان آنها کمک شایانی می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی برگزاری کلاس های آشنایی با رایانه ، احکام امداد و بهداشت تقویتی و جبرانی مداحی تربیت بدنی طراحی فرش و... را از جمله آموزش های ارایه شده توسط دانشجویان به اهالی عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/28/03.aspx?&mode=print