شهید آوینی

 

رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه:

مدرسه مكاتباتی این بنیاد، پذیرای عموم مردم كشور برای آشنایی با نهج البلاغه است

رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت:‌ مدرسه مكاتباتی نهج‌البلاغه برای آشنایی علاقه‌مندان با آموزه‌های این كتاب ارزش‌مند در سراسر كشور فعال است و هركس در هر شرایطی كه باشد، می‌تواند به‌وسیله این مدرسه با آموزش‌های تخصصی نهج‌البلاغه ارتباط برقرار كند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین سید جمال‌الدین دین‌پرور، در نشستی كه با حضور معاونان و استادان مركز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه در این بنیاد برگزار شد، هدف اصلی از تأسیس این بنیاد را آشنا كردن جامعه به‌ویژه نسل جوان با اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) عنوان كرد و اظهار داشت: مدرسه مكاتباتی نهج‌البلاغه برای آشنایی علاقه‌مندان با آموزه‌های این كتاب ارزش‌مند در سراسر كشور فعال است و هركس در هر شرایطی كه باشد، می‌تواند به‌وسیله این مدرسه با آموزش‌های تخصصی نهج‌البلاغه ارتباط برقرار كند؛ تاكنون نیز درطی هشت دوره، پنج‌هزار نفر از طریق آموزش مكاتبه‌ای با آموزه‌های اعتقادی، عرفانی، اخلاقی و سیاسی این كتاب ارزش‌مند آشنا شده‌اند.
وی افزود: نهج‌البلاغه با وجود هشدارهای شهید مطهری، كه موجب شد عده‌ای كمر همت ببندند و در خدمت نهج‌البلاغه باشند، هنوز هم در جامعه ما مهجور و مظلوم است.
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، ترجمه این كتاب را به زبان‌های زنده جهان، از دیگر فعالیت‌های این بنیاد برشمرد و تصریح كرد: نهج‌البلاغه كتاب درس زندگی و اخلاق است و این بنیاد در نظر دارد نهج‌البلاغه را به تمام زبان‌های زنده جهان، ترجمه كند؛ زیرا این كتاب فرامرزی است و در عرصه‌های مختلف مفاهیمی را پیش روی بشر قرار می‌دهد كه در هیچ كتاب و منبعی یافت نمی‌شود و تاكنون نیز به‌همت این بنیاد كلمات قصار حضرت علی(ع) به چهارده زبان و نهج‌البلاغه به شش زبان زنده جهان، ترجمه شده است.
حجت الاسلام‌ والمسلمین سید جمال‌الدین دین‌پرور، در ادامه افزود: این بنیاد با همكاری آموزش و پرورش تاكنون چهار دوره ویژه برای آشنایی معلمان با نهج‌البلاغه برگزار كرده است كه طی آن ششصدو پنجاه نفر از معلمان با مفاهیم این كتاب ارزش‌مند آشنا شده‌اند؛ هم‌چنین از سال 1382 نیز با همكاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این رشته در مقطع كارشناسی ارشد تدریس می‌شود.
وی انتشار دویست عنوان كتاب درباره نهج‌البلاغه را از جمله فعالیت‌های پژوهشكده نهج‌البلاغه دانست و اظهار كرد: این پژوهشكده هم‌اكنون سی عنوان كتاب دیگر را در دست انتشار دارد؛ هم‌چنین برای تمركز فعالیت مؤلفان و گروه‌های فعال در زمینه نهج‌البلاغه و افزایش آگاهی‌های عموم مشتاقان از آخرین مقاله‌های ارایه شده، تاكنون شانزده شماره از فصل‌نامه تخصصی نهج‌البلاغه منتشر شده است.
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، تدوین مجموعه «جامعه احادیث امیرالمؤمنین (ع)» را گامی مؤثر در زمینه سازماندهی سایر سخنان مولای متقیان امام علی (ع) كه در نهج‌البلاغه ذكر نشده، دانست و اظهار كرد: پس از پانزده سال تحقیق و پژوهش، همه سخنان امام علی (ع) در پانزده هزار صفحه جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به لزوم آشنایی ملل گوناگون با نهج‌البلاغه گفت: این بنیاد با همكاری وزارت امور خارجه سعی در ثبت نهج‌البلاغه به‌عنوان سندی رسمی در سازمان ملل دارد و با ارسال نسخه ترجمه شده آن، مراحل گوناگون برای ثبت این سند در حال اجراست.
در پایان این نشست، قائم مقام ریاست بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یادآوری كرد: فارغ‌التحصیلان دوره اول مركز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه، چهل نفر از طلاب در سطح سوم بودند كه در طی سه‌سال و نیم، 62 واحد درسی را در دو گرایش «معارف و اخلاق» و «جامعه و حكومت» گذراندند.
حجت الاسلام‌ سید محسن دین‌پرور در ادامه افزود: در دوره جدید نیز دویست نفر نام نویسی كرده‌اند كه پس از امتحان ورودی و انجام مصاحبه از این تعداد حدود ده نفر پذیرش شده‌اند؛ در بخش مدرسه مكاتباتی نهج‌البلاغه نیز حدود پنج‌هزار نفر عضو داریم كه به‌صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند.
قائم مقام ریاست بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح كرد: چاپ دویست عنوان كتاب، برگزاری شانزده كنگره داخلی و بین‌المللی و تدوین سی مجلد با عنوان «جامع احادیث امیرالمؤمنین (ع)» از دیگر اقدامات این مؤسسه است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo