شهید آوینی

 

بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه ای، سالروز ورود اولین گروه آزادگان سرافراز به مهین اسلامی را گرامی داشت و از پایداری، صبر و مقاومت آنان در طول سالهای اسارت تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایثار، در فرازی از این بیانیه آمده است: 26 مرداد 1369 یادآور بازگشت غرور آفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از تحمل سالها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیونها ایرانی پایان دادند. در این روز شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان آزاد مردان به بار نشست و سالهای نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهی تحقق یافت: وبشر الصابرین.

این بیانیه می افزاید: نه تنها استقامت آزادگان در اردو گاههای دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده های این عزیزان ستودنی است.
در این بیانیه آمده است: عرصه پر برکت دفاع مقدس صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه اسلام و تحت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار بگذارند. اینان اگر چه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند، اما با نایب بر حق وی میعادی همیشگی بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند.

در پایان این بیانیه آمده است: آزادگان دلاور و سرافزار با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را برصحیفه درخشان ایران  اسلامی ثبت کنند.

بی شک سالها محرومیت این سرو قامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo