نوه امام(ره) پیروزی تاریخی حزب الله را تبریک گفت
نوه امام خمینی (ره) با تبریک پیروزی تاریخی حزب ‌الله لبنان در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی گفت: مبارزان حزب ‌الله فرزندان معنوی امام هستند.

حجت‌ الاسلام  سید حسن خمینی در همایش "امام و آزادگان" در حسینیه جماران از دبیرکل حزب ‌الله به عنوان افتخار جهان یاد کرد و افزود:  سید حسن نصرالله به کالبد کم جان جهان عرب روح تازه ‌ای بخشیده ‌است.

وی با اشاره به مفهوم اسارت اظهار داشت: اسارت از دیدگاه امام به دوگونه است، یکی اسارت در جنگ است که خوشبختانه شما از قید آن رهایی یافته ‌اید و دیگری اسارت نفسانی است که از بزرگترین اسارت هاست و به تعبیر امام (ره) بزرگترین تلاش ها؛ تلاش جهت رهایی از این اسارت است.

نوه امام تصریح کرد: آنچه امام توسط آن توانست نسلی را منقلب کند شکستن دریچه اسارت نفسانی یک نسل بود.

سید حسن خمینی تاکید کرد: بدترین حصارها حصار دل است و اگر دل از حصار درآمده باشد، هیچ کجا برایش زندان نخواهد بود، دوران اسارت اصغر گذشته اما کیست که فراموش کند ممکن است دوران اسارت پیش روی ما باشد که اسارت اکبر است .

وی گفت: ویژگی بزرگ امام رهایی او از اسارت نفسانی بود و چون توانسته بود قفل این اسارت را بشکند، دلها را به سمت خود جلب و جامعه ‌ای فریب خورده را منقلب کرد.

سید حسن خمینی یادآور شد: در نگاه امام نصرت خدا وقتی شامل حال انسان می ‌شود که از بند اسارت نفسانی رهایی یابد.

نوه امام در پایان خطاب به آزادگان گفت: دوره صبر شما به سر آمده است و انشاالله  ظفر الهی پیش روی شماست و خدا درب ‌های رحمتش را به روی شما باز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/26/05.aspx?&mode=print