همایش امام و آزادگان- حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به آزادگان:

درسی كه امروز حزب‌ا... لبنان به دنیا آموخت بازگوی درسی است كه دیروز از شما گرفته‌اند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت اخیر حزب‌ا... لبنان مقابل اسرائیل خطاب به آزادگان اظهار داشت: درسی كه امروز حزب‌ا... لبنان به دنیا آموخته‌ است بازگوی درسی است كه دیروز از شما گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد كه در «همایش امام و آزادگان» در حسینیه جماران سخنرانی می‌كرد، با بیان این مطلب اظهار داشت: این حسینیه، تقوا، زهد و بی‌اعتنایی امام راحل را به عالم فریاد می‌زند. جوانان فرزانه‌ای هم كه در پرتو انفاس قدسی آن رادمرد الهی در جبهه‌های نبرد حضور یافتند، روشنایی، مقاومت، صلابت و ایثار را به همراه داشتند و اگر در جبهه‌های نبرد اراده‌ی فولادین و عزم استوار آنها را مشاهده می‌كردید، گویا خاطره یاران حسین (ع) را به نمایش گذارده‌اند و اگر در اردوگاه‌های جانفرسای اسارت،اراده پولادین و چهره‌های نورانی آنان را می‌دیدید گویا برای نخستین بار چهره ملكوتی زینب (س) را ترسیم كرده‌اند.

وی افزود: به راستی فریاد و سكوت و قیام و قئود و همه حركات فرزندان آزاده بنیان‌گذار انقلاب، زیبایی‌های انقلاب اسلامی و آموزه‌های الهی امام راحل را در اردوگاه‌های دشمن به نمایش ‌گذاشت و دوست و دشمن را در مقابل خود خاضع ‌كرد، چرا كه آنان تربیت یافته حسینیه جمارانند، جوانان برومندی كه سالها سختی اسارت را تحمل كرده‌اند و سختی یك آه را بر دل دشمنان نهادند.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آزادگان ما در اسارت سخن از آزادی درنیاوردند بلكه هرچه گفتند سخن از استقامت و پیروزی بود كه كمتر می‌توان در طول تاریخ چنین چهره‌های مصممی یافت و مگر می‌توان تردید كرد كه امروز خون روح‌ا... سربازان و شاگردان ‌او در رگ‌های حزب ا... جریان یافته و این فریاد انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل است كه از گلوی جوانان لبنانی شنیده می‌شود و اینها از صبر و مقاوت شما است كه در اسارت آزادی را تجربه كردید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان كرد: كسی كه در راه خدا گام برمی‌دارد و به وظیفه و رسالت خویش عمل می‌كند، پیش روی خود بن‌بستی نمی‌بیند.

وی اظهار داشت: امیدوارم شما آزادگان بزرگوار و گرانقدر ستاره‌های درخشانی برای همیشه باشید كه راهنمای بشریت قرار بگیرید.

ابوترابی در ادامه با اشاره به خاطراتی از فداكاری‌های سیدعلی‌اكبر ابوترابی، اظهار داشت: سردار و فرمانده شما افتخار بوسه زدن بر دستان امام راحل و زانو زدن در كرسی ایشان را داشت. او هم‌چنین در دوران اختناق رژیم ستمگر پهلوی در پرونده‌ی خود، جنگ با این رژیم ظالم را به همراه داشت و خود را وقف آرمان‌های امام خمینی (ره) كرده بود و افتخار یك دهه حضور در ركاب شما آزادگان را به دست آورده بود. او در راه خدا گام برمی‌داشت و هیچ‌گاه پیش روی خود بن‌بست نمی‌دید.

وی افزود: او مردی بزرگ، دادخواه و الگوی نیكی در مسیر بشردوستی است كه همیشه ما را مقهور اخلاق نیك خویش كرده است و به شاگردی و دست‌پروردگی امام راحل و جیره‌خواری این مكتب افتخار می‌كرد.

در حاشیه‌ی این مراسم، طوماری علیه قطعنامه‌ی 1701 به امضای برخی از آزادگان حاضر رسید.

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/26/03.aspx?&mode=print