شهید آوینی

 

نوری همدانی: علمای اسلام خرید و فروش كالاهای اسرائیلی را تحریم كنند

آیت الله نوری همدانی گفت:علمای اسلام خرید و فروش كالاهای اسرائیلی را تحریم كنند.

به نقل از مركز خبر حوزه علمیه قم آیت‌آلله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای پیروزی مبارزان مقاومت اسلامی را تبریك گفت و افزود: ما این فتح و ظفر را كه دل‌های مسلمانان و آزاداندیشان را شاد كرد تبریك مي‌گوییم و دست توانا و پربركت آنان را مي‌بوسیم.
در بخش دیگری از این بیانیه با تأكید بر وحدت اسلامی، بر سرعت بخشی به بازسازی لبنان، خطاب به علمای اسلام آمده است، از علمای اسلام مي‌خواهم، فتوای تحریم خرید و فروش كالاهای اسرائیلی و آمریكایی را صادر كنند و كشورهای اسلامی نیز از فروش نفت به دولت‌هایی كه با اسلام و مسلمانان مي‌جنگند خودداری كنند.
آیت الله نوری همدانی همچنین در جمع كاركنان نیروی دریایی سپاه و مسئولین كانون‌های فرهنگی مساجد دزفول افزود: رهروان راه الهی سعی مي‌كنند، هدف حق را در جامعه پیاده كنند و این معنای كلمه «غلبه» در متون اسلامی است و هر كسی حق را در دنیا استوار كند غالب است، هر چند در این مسیر كشته شود، زیرا در هر حال آنان مشمول رحمت و عنایت خداوند هستند.
وی در تبیین ویژگي‌های حزب‌الله افزود: حزب‌الله كسانی هستند كه قلب‌شان سرشار از معرفت الهی است و خداوند ایمان را در قلب آنان ثبت و ضبط نموده است.
نوری همدانی با اشاره به خیزش اسلامی تصریح كرد: امام خمینی (ره) زمان‌شناس بود، هنگامی كه كشورهای اسلامی بواسطه استبداد و استكبار منزوی شده و گرفتار استبدادهای خارجی و داخلی بودند، امام زمینه برخورد با اسرائیل و استكبار جهانی را فراهم ساخت و این تفكر زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.
این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود خاطرنشان كرد:‌دین اسلام دین منطق و استدلال است، لذا اصول دین به هیچ وجه قابل تقلید نیست، بلكه هر كس باید با فكر و عقیده خود، معارف، اصول و مبانی دین را بشناسد و بعد از آن حقیقت فروع‌دین از جمله تولی و تبری را به دست آورد.
وی در پایان با هشدار به شیوع افكار و اندیشه‌های باطل اظهار داشت: صوفیه از فرقه‌های جعلی و از دشمنان اهل بیت (ع) است و برای تبیین حقایق ارائه دلیل، منطق و استدلال و برگزاری مناظره علمی با آنها حقیقت را آشكار مي‌كند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo