احمدی نژاد در دیدار نخبگان استان اردبیل:

بشریت مدیون مقاومت حزب‌الله لبنان است

رئیس جمهور در جمع نخبگان استان اردبیل گفت:همه 6 میلیارد بشر امروز مدیون مقاومت حزب‌الله لبنان است.

به استان اردبیل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران كه سه‌شنبه شب در جمع نخبگان استان اردبیل سخن می‌گفت،با اشاره به خدمات شاه ‌اسماعیل صفوی در تاریخ ایران و با تاكید بر اینكه ایران سرزمین فرهنگ و ادب است اظهار داشت: اردبیل خطه‌ای است كه در مسایل فرهنگ و ادب زبانزد است و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) نشان دهنده نهایت ادب مردم این دیار می‌باشد.
رئیس‌جمهور با بیان این كه ظرفیت ادبی دیار اردبیل بسیار بالا است،گفت: عشق به ولایت و اهل بیت را نه تنها می‌توان در این دیار شنید، بلكه می‌توان به وضوح آن را لمس كرد و من تردید ندارم در هر رشته‌ای اگر فرصت‌های مناسب فراهم شود،مردم این دیار می‌توانند خدمات بسیار بیشتری داشته باشند.
وی با تاكید بر این كه استان اردبیل باید نقش برجسته‌تری در پیشرفت و سازندگی و اداره ایران اسلامی ایفا كند،تصریح كرد:باید با برنامه‌ریزی اولویت‌های كار را كه تعیین شده انجام شود و همبستگی در این استان نیز باید حفظ گردد چون پایه پیشرفت در همبستگی و همدلی است.
احمدی نژاد با اشاره به این كه دولت برای پیشرفت استان اردبیل آماده هرگونه همكاری است، اظهار داشت:نمایندگان محترم مجلس نیز باید كمك لازم را در این زمینه انجام دهند،تا حركت استان كاملاً مشخص و با آرمان بلند باشد.
رئیس جمهور با اشاره به مشكلات موجود در استان اردبیل گفت:اقدامات مناسبی در جهت حل این مشكلات در حال انجام شدن است و اعتبارات خوبی برای آنها اختصاص داده شده است.
وی با بیان این كه اصلاح نظام آموزشی دانشگاه یك اصل اساسی است،بیان داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه مطرح شده كه آموزش عالی ما در خدمت تعالی جامعه باشد.
احمدی نژاد با بیان این كه همه اقتصاد ما طرح‌های زودبازده نیست و طرح‌های كشاورزی،صنعتی و سرمایه‌گذاری خارج كشور نیز می‌باشد،تصریح كرد:طرح‌های زودبازده فعالیت خوبی است كه باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم .
رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قهرمانی و پهلوانی‌های حسین رضازاده ورزشكار اردبیلی خطاب به وی اظهار داشت:آن یا ابوالفضل را حفظ كن چرا كه مطمئناً این عنایت خاص بود كه جمعی كه هزاران نفر وجود داشتند،این ذكر بر لبان شما جاری شد و باید آن را حفظ كنید.
وی با بیان این كه دولت طرح‌های بسیار خوبی را برای خرید محصولات كشاورزی و پرداخت وجوه آن دارد،گفت:اگر 10 سال پیش كشاورز همان روز كه محصول رامی‌فروخت پول خود را می‌گرفت كشاورزی تقویت می‌شد، چرا كه متاسفانه كشاورزان با وام‌هایی كه از بانكها می‌گرفتند، باید در چند ماه قسط‌های آن را پرداخت می‌كردند كه با مشكل مواجه می‌شدند.
احمدی نژاد همچنین قول داد كه اگر برای پارك علمی و تحقیقاتی طرح خوبی از سوی استانداری اردبیل ارایه شود دولت بودجه مورد نیاز آن را تامین خواهد كرد.
وی با تاكید بر این كه باور من این است كه استان اردبیل در باب فرهنگی و اقتصادی باید اطراف را اداره كند، گفت: این منطقه حوزه نفوذ فرهنگی اردبیل است و بعدها عده‌ای آمدند سیم خاردار كشیدند، اما این سیم‌خاردارها نیز مانع انتقال فرهنگ نیست.
احمدی نژاد با بیان این كه میراث فرهنگی كه پایه‌گذارش مردم این دیار بوده‌اند، جزو فاخرترین میراث فرهنگی كل كشور ما و كل منطقه است،تصریح كرد:این هنر و میراث فرهنگی توانا از این دیار جوشیده و دیگران را هم بهره‌مند كرده است.
رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به سرزمین لبنان و مقاومت دلاورانه مردم لبنان گفت:دفاعی كه لبنان از كرامات بشری كرد،تنها از جغرافیای آن كشور نبود،چرا كه صهیونیست‌ها‌ و اربابانشان به عزت و آزادگی انسان‌ها توهین می‌كردند و هر چقدر ملت‌های دنیا فریاد می‌زدند، كسی گوش نمی‌داد.
وی ادامه داد: آنها چیزی را كه از طریق نظامی نمی‌توانستند بدست آورند، از طریق سازمان‌هایی كه به ناحق تحت سلطه آنها هستند،خواسته‌های نامشروع را به روی كاغذ آوردند و به زور سیاسی می‌خواهند به آن برسند، كه این كار توهین به همه بشریت است و آنهایی كه در مقابل آنها ایستاده‌اند از همه بشریت دفاع می‌كنند و همه 6 میلیارد بشر امروز مدیون مقاومت حزب‌الله لبنان است.
رئیس‌جمهور با بیان اینكه حزب‌الله با مقاومت خود خوی و خصلت رژیم صهیونیستی را به زیر كشید و چهره دروغین حقوق بشر را برای همه روشن كرد،اظهار داشت: لیبرالیسم غربی و كمونیسم آدمكش طرفدار ظلم را به زیر كشید و خط پایانی بر روی آنها كشیدند كه این امر اتفاق بزرگی است .
وی با تاكید بر اینكه همه از پیروزی حزب‌اله لبنان احساس غرور می‌كنند و این امر مختص مسلمانان نیست گفت:‌ كسانی كه حتی پیرو انبیاءالهی نیستند امروز احساس غرور می‌كنند چرا كه هویت انسانی زنده‌ شده است .
احمدی نژاد با بیان این كه ملت لبنان و مقاومت آنها نشان داد كه انسانیت ،توحید ،عدالت و خداپرستی می‌تواند در مقابل انسان‌های بی‌ریشه مقاومت كنند،تصریح كرد: رژیم صهیونیستی رسماً اعلام می‌كرد كه زنان و كودكان رابه خاك و خون می‌كشد كه این كار آنها انسانیت و مفهوم ارزشی ندارد، حال این عده در شورای امنیت دارای حق وتو هستند كه در این صورت باید گفت؛ دیگر نام آن شورا شورای امنیت نیست بلكه شورای جنگ ، تنش و ظلم است و آمریكا و انگلیس در آنجا حكم می‌رانند.
رئیس‌جمهور با تاكید بر این كه آمریكا و انگلیس صلاحیت حضور در شورای امنیت را ندارند،گفت: آنها نشان‌ دادند كه طرفدار جنگ و آدم‌كشی هستند و برای كشتن زنان و كودكان جشن می‌گیرند،كاری كه هیچ خونخواری در عالم انجام نداد و حتی چنگیز مغول نیز از كار خود شرمنده بود.
رئیس‌جمهور خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی با بیان این كه این جنایات تا ابد برای شما ننگ خواهد داشت، گفت:ما توصیه می‌كنیم كه رفتار خود را عوض كنید و به دنبال جنگ و تجاوز نباشید و اگر به این توصیه‌ها توجه نكنید ملت‌ها كار خود را خواهند كرد و این طور نیست كه ملت‌ها تماشاچی باشند، وقتی كه این اقیانوس متلاطم شود امواجش شما را به زیر خواهد كشید.
وی اضافه كرد: من می‌بینم كه این اقیانوس در حال طوفانی شدن است و اگر طوفانی شود فقط در مرز خاورمیانه نیست و گریبان همه جنایتكاران و شریكان آنها را خواهد گرفت.
رئیس‌جمهور در پایان خطاب به كشورهای غربی گفت:شما خیال كرده‌اید كه مختار عالم هستید،اما این طور نیست سنت‌های الهی شما را به زیر خواهند كشید و انشاء‌الله همه ما شاهد خواهیم بود كه این مناسبات ظالمانه به نفع عدالت،صلح و كرامات انسانها متلاشی خواهد شد.

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/25/03.aspx?&mode=print