شهید آوینی
 
آمریکا مجهز کردن اسرائیل به موشکهای بسیار خطرناک را بررسی می کند
روزنامه نیویورک تایمز امروز جمعه فاش کرد: دولت آمریکا مجهز کردن ارتش اسرائیل به موشکهای خطرناک را بررسی می کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، رژیم صهیونیستی پیشتر به بهانه هدف قرار دادن سایت های موشکهای حزب الله درجنوب لبنان برای دریافت این نوع موشکهای بسیارخطرناک ابرازتمایل کرده بود.

موشکهای از نوع "ام 26" ضد نفرکوتاه برد مجهزبه مهمات خوشه ای شبیه به بمبهای دست سازی هستند که درمساحت گسترده ای منفجر می شوند.

یک مسئول آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه نیویورک تایمزگفت : به زودی با اهدای اولین محموله از این موشکها به اسرائیل موافقت خواهد شد.

اما دیگرمسولان آمریکایی اعلام کردند : وزارت خارجه آمریکا موافقت با تحویل این نوع موشکها را از ترس اینکه غیرنظامیان قربانی این حمله شوند به تاخیر انداخته و ازطرفی تحویل این نوع موشکها تلاشهای دیپلماتیک برای متوقف کردن درگیریها را بیش از بیش پیچیده می کند.

این مسول بلند پایه آمریکا تاکید کرد: رایزنیها درمورد احتمال مسکوت گذاشتن این معامله صورت گرفته است، زیرا شهروندان لبنانی درحمله رژیم صهیونیستی به لبنان درسال 1982با این نوع سلاح قتل عام شدند.

اززمان تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون بیش از یک هزارشهروند لبنانی جان خود را از دست دادند.دیپلماتها درسازمان ملل گفتند : نمایندگان شورای امنیت درحال حاضربرسر پیش نویس قطعنامه توقف حمله اختلاف نظر دارند.

این روزنامه آمریکایی افزود: چندی پیش با معامله فروش موشکهای "ام 26" برای اسرائیل موافقت شد، اما اززمان بروز درگیریها درمنطقه، هنوز به اسرائیل تحویل داده نشده است.

انتقال سلاحهای کشتارجمعی توسط آمریکا برای رژیم صهیونیستی به منظور تداوم کشتار مردم بی دفاع لبنان و تخریب تاسیسات زیربنایی این کشوردرحالی است که مقامهای کاخ سفید برای سرپوش گذاشتن برنقش آشکارخود درجنگ افروزی رژیم صهیونیستی، اتهامات بی پایه و اساسی را علیه ایران وسوریه مبنی بر حمایت تسلیحاتی از حزب الله بارها تکرار کرده اند.

این در حالی است که موج مخالفتها در انگلیس به علت وقوع این اقدام بالا گرفته است .
 

منبع: خبرگزاری مهر
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo