علیرغم تصویب قطعنامه شورای امنیت حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان همچنان ادامه دارد
ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب و امروز شنبه با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت به حملات هوایی و زمینی و دریایی خود به لبنان ادامه داد که با مقاومت و پاسخ موشکی حزب الله لبنان روبرو شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس لبنان اعلام کرد که جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه چهار بار به شهر صیدا در جنوب لبنان حمله و نیروگاه برق این شهر بزرگ را به کلی منهدم کردند.

برپایه این گزارش، ستون های دود برفراز منطقه به آسمان برخاسته و شماری از مردم شهید یا زخمی شده اند.

این حملات هوایی و نیز حملات بامداد امروز  ارتش رژیم صهیونیستی به شمال، جنوب و دشت بقاع شرقی لبنان در پی تصویب قطعنامه 1701صورت می گیرد که خواستار توقف عملیات نظامی شده است.

پلیس لبنان همچنین اعلام کرد که 15شهروند لبنانی در حمله صبح امروز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به روسای رشف در شرق لنگرگاه صیدا در جنوب لبنان 15نفر زخمی یا کشته شده اند.

جنگنده های اسرائیلی بامداد امروز نیز چهار بار به جاده های منطقه عکار در شمال لبنان به سوریه حمله کردند.

این جنگنده ها ابتدا جاده ساحلی منتهی به مرکز مرزی العبده بین سوریه و لبنان را هدف قرار دادند و سپس جاده فرعی ارتباطی بین شهرک القویصات لبنان به سوریه را با چهار فروند موشک بمباران کردند و همچنین پل حیصه القریب در این شهرک را هدف قرار دادند که به شهید شدن 11غیرنظامی و زخمی شدن 9نفر دیگر منجر شد.

در همین حال، یک سخنگوی نظامی اسرائیل اعلام کرد که ارتش اسرائیل امروز شنبه عملیات وسیع زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

وی گفت : ارتش اسرائیل براساس تصمیم روز چهارشنبه کابینه عملیات زمینی در جنوب لبنان را آغاز کرده است که تا رودخانه لیطانی امتداد خواهد یافت و نیروهای زمینی از پوشش هوایی و دریایی برخودار خواهند شد.

برپایه این گزارش، پلیس لبنان اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی امروز پیشروی به داخل اراضی لبنان به سمت رودخانه لیطانی را آغاز کرده اند  که با مقاومت نیروهای حزب الله لبنان روبرو شده است.

پلیس لبنان افزود: یک یگان اسرائیلی از شهرک القنطره به سوی الغندوریه و فرون مشرف بر لیطانی پیشروی می کردند.

یک سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که عملیات زمینی وسیع ارتش این رژیم ضد لبنان "محدوده زمانی مشخصی ندارد و هدف از آن ناتوان کردن حزب الله در شلیک موشک به شمال" فلسطین اشغالی است.

 این درحالیست که ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی جمعه شب خود به شماری از خودروها در دشت بقاع لبنان دست کم هفت نفر را شهید و 36نفر دیگر را زخمی کرد.

منابع پلیس لبنان گفتند که جنگنده های اسرائیلی جمعه شب همچنین مرکز مرزی المصنع در مرز لبنان و سوریه را بمباران کردند و یک موشک در نزدیک ساختمان گمرک لبنان اصابت کرد.

از سوی دیگر، پلیس لبنان گزارش داد که مبارزان حزب الله لبنان در پاسخ به این جنایت های صهیونیست ها امروز شنبه حدود 20فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کردند و هنوز از تلفات و خسارتهای احتمالی صهیونیست ها گزارشی نرسیده است

منبع: خبرگزاری مهر
 

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/21/12.aspx?&mode=print