قطعنامه شوراي امنيت درباره بحران لبنان به تصويب رسيد

به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورك، شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه 1701خود به طور مشترك از حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی خواست تا هر چه سریعتر به تمامی حملات خود پایان دهند. در این قطعنامه، خروج فوری نیروهای اسرائیلی از لبنان پس از پایان یافتن درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله خواستار شده است.

بر اساس این قطعنامه از لبنان و نیروی سازمان ملل(یونیفیل) در لبنان خواسته شده است نیروهای خود را در جنوب لبنان مستقر كنند. در این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی نیز خواسته شده است به محض آغاز استقرار نیروهای لبنانی و نیروهای بین المللی در لبنان، تمام نیروهای خود را از جنوب این كشور خارج كند.

آمریكا و انگلیس در یك ماه گذشته بارها از تصویب قطعنامه‌ای با هدف برقراری آتش بس در بحران لبنان جلوگیری كرده و درصدد صدور قطعنامه‌ای بوده‌اند كه در آن تنها منافع رژیم صهیونیستی تامین شود. نسخه نخست این قطعنامه هفته گذشته از سوی پاریس و واشنگتن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شد اما از آنجا كه در آن به خروج نظامیان صهیونیست از لبنان اشاره نشده بود ، لبنان آن را رد و اعلام كرد، باید در این قطعنامه بر خروج فوری نیروهای اسرائیلی از لبنان پس از پایان یافتن درگیری بین دو طرف تاكید شود.
 

منبع: خبرگزاری فارس
 

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/21/08.aspx?&mode=print