شهید آوینی
 
حملات هوایی رژیم صهیونیستی به تشییع دهها لبنانی
حملات هوایی رژیم صهیونیستی به "ضاحیه" به هنگام تشییع دهها لبنانی، حمله به بیمارستان تبنین، کشته و زخمی شدن بیش از 30کماندوی رژیم صهیونیستی در منطقه "دبل" و ارسال اولین محموله کمک های بشردوستانه روسیه به لبنان مهمترین اخبار جنگ در این کشور تا این لحظه است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیماهای رژیم صهیونیستی بعدازظهر امروز بمباران ضاحیه در جنوب بیروت را از سرگرفتند و انفجارهای مهیبی این منطقه شیعه نشین را لرزاند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه در زمانی صورت گرفت که لبنانی ها سرگرم تشییع جنازه دهها شهید لبنانی بودند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه حملات خود به شهروندان لبنانی بیمارستان تبنین در جنوب لبنان را بمباران کردند.

رادیو اسرائیل اعلام کرد: کابینه امنیتی اسرائیل امروز به نیروهای این رژیم چراغ سبز نشان داد تا دامنه حملات زمینی خود را به جنوب لبنان گسترش دهد.

ایلی یشائی معاون نخست وزیررژیم صهیونیستی و وزیرتجارت این رژیم پس از شرکت در نشست کابینه امنیتی به رادیو اسرائیل گفت: اعضای کابینه امنیتی با طرح وزارت جنگ و رئیس ستاد مشترک این رژیم برای گسترش دامنه حملات زمینی به لبنان موافقت کردند.

ازسوی دیگر، منابع امنیتی فلسطین گفتند: موشک های حزب الله امروز به شمال کرانه باختری رود اردن در نزدیکی شهر بیسان رسیدند.

به گفته این منابع ، دستکم 5 راکت در ورودی روستای فلسطینی در نزدیکی کرانه باختری شلیک شد اما این حمله تلفات جانی برای فلسطینیان نداشت.

ازسوی دیگرپلیس رژیم صهیونیستی شلیک چند موشک از نوع خیبر 1 به مناطق غیر مسکونی در منطقه بیسان را تایید کرد اما به میزان تلفات و خسارت آن اشاره ای نکرد.

نیروهای مقاومت حزب الله دوم آگوست گذشته نیز منطقه مذکور را موشکباران کردند و خساراتی هنگفتی را به رژیم اشغالگر قدس وارد آوردند.

شبکه خبری العالم هم اعلام کرد: درگیریها در تل النحاس شدت گرفته است و شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد : حملات موشکی خود را به شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه از سرگرفته است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص خبر داد: آژیرهای خطر در مناطق حنقیره ، نهاریا و شلومی به صدا درآمد.

از سوی دیگر، وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد: روسیه امروز اولین محموله کمک های بشردوستانه خود شامل چادر و پتو و فرش را به لبنان فرستاد.

هواپیمای روسی "یوشن 76 "حدود ساعت 10 به وقت محلی مسکو را به مقصد لارنکا در قبرس ترک کرد تا این مواد غذایی را به دست نمایندگان برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برسد. این کمک های بشر دوستانه پس از آن از طریق دریا به لبنان انتقال می یابد.

روسیه قصد دارد سه پرواز دیگر دو تا در11 آگوست و سومین در 15 آگوست آتی را در چارچوب کمک های بشر دوستانه به لبنان انجام دهد. این کمکها شامل 20 تن گوشت ، شیر و 10 تن برنج و 5 تن شکر و 22 تن دارو و تجهیزات پزشکی و وسائل برقی است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo