ادامه نبرد شدید مبارزان حزب الله با متجاوزان صهیونیست
آخرین گزارش ها از لبنان حاکیست که درگیری شدید میان مبارزان حزب الله لبنان و نیروهای رژیم اشغالگر قدس در منطقه مرزی جنوب این کشور با فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و مناطق جنوبی لبنان شاهد گلوله باران و حملات هوایی صهیونیست ها است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس لبنان اعلام کرد: درگیریهایی امروز بین ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان حزب الله لبنان در داخل شهرک مرجعیون در فاصله هفت کیلومتری منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی در جریان است.

یک افسر نیروی انتظامی لبنان نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: یگانهای ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در شمال فلسطین اشغالی چهارشنبه شب هفت کیلومتر وارد خاک لبنان شده و به مناطق مشرف به شهرک الخیام رسیده اند. 

این افسر افزود: نیروهای اسرائیلی به فاصله 500 متری ورودی های غربی و جنوبی شهر الخیام رسیده اند.

به گفته این افسر نیروهای انتظامی لبنان، یک کاروان زرهی اسرائیل با پشتیبانی گلوله باران توپخانه ای دو روستای برج الملوک و القلیعه را محاصره و به سمت شهرک الخیام حرکت کردند.

نیروهای انتظامی لبنان گزارش دادند که مبارزان حزب الله، موشک های ضد تانک به سمت تانک های رژیم صهیونیستی شلیک می کنند  و این درحالیست که جنگنده های اسرائیلی شهرک الخیام را بمباران می کنند.

این نیروها بامداد امروز اشاره کردند که یک ستون دیگر از تانک های اسرائیلی به سمت شهرک مرجعیون در فاصله سه کیلومتری شمال غرب الخیام حرکت کرده اند.

برپایه این گزارش، حزب الله لبنان به صورت غیرمستقیم با تائید پیشروی نیروهای اسرائیلی در بیانیه ای اعلام کرد : مبارزان این حزب وارد درگیریهای شدیدی با یک یگان از صهیونیست ها شده اند که به سمت میدان شهرک مرجعیون حرکت کرده اند.

این بیانیه افزود: مبارزان حزب الله دو دستگاه تانک نیروهای اشغالگر از نوع میرکاوا را منهدم کردند و تلفاتی را به نیروهای اشغالگر در این درگیریها که همچنان ادامه دارد، وارد کرده اند.

برپایه این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی بعد از شلیک بیش از هزار گلوله سنگین به شهرک الخیام به سمت این شهرک پیشروی کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه هایی اعلام کرد: به سمت یک یگان اسرائیلی در اطراف شهرک القنطره تیراندازی  کرده است.

نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جنوب لبنان پیشتر در بیانیه ای گزارش دادند که ارتش اسرائیل همچنان در مناطق مختلف جنوب لبنان متمرکز است و به نظر می رسد که برای پیشروی محدود به سمت اللبونه و القنطره و الخیام در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی تلاش کرده است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با توسعه محدوده عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان موافقت کرد.

این درحالیست که آفی بازنر از سخنگویان کابینه رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه  گفت که توسعه محدوده عملیات زمینی ارتش اسرائیل هنوز آغاز نشده است.

در همین حال، سخنگوی نظامی اسرائیل اذعان کرد که 15نظامی این رژیم در درگیریهای روز چهارشنبه با مبارزان حزب الله در منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی کشته و 38نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع پلیس لبنان نیز گفت: مبارزان حزب الله روز چهارشنبه بیش از 160فروند موشک به درون فلسطین اشغالی شلیک کردند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش گزارش داد که مبارزان حزب الله به تعدادی از تانک های اسرائیلی در اطراف عیناتا در منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی حمله کرده و با انهدام یک دستگاه تانک تلفانی را به نیروهای این رژیم وارد کردند.

شبکه تلویزیونی "ای بی ان" لبنان نیز صبح امروز از حمله توپخانه ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف صور در جنوب لبنان خبر داد و یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل نیز با شلیک موشک، یک موتورسوار را به شهادت رساندند.

این شبکه در زیرنویس خبری خود لحظاتی پیش گزارش داد که ارتش اسرائیل به صورت رسمی ادعا کرده است که شهرک مرجعیون را به اشغال خود درآورده است. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/19/05.aspx?&mode=print