سید حسن نصرالله: خاک جنوب لبنان را گورستان مهاجمان می کنیم
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر پایداری نیروهای مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی وعده داد که این مبارزان شکست های بیشتری را به دشمن صهیونیستی وارد خواهند کرد.

به نقل از شبکه تلویویزنی الجزیره قطر و خبرگزاری فرانسه، دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی "المنار" از ساکنان عرب شهر صهیونیستی حیفا (اعراب ساکن سرزمین های اشغالی سال 1948میلادی) خواست تا این شهر را به عنوان مقدمه ای برای موشک باران دوباره آن ترک کنند.

وی تاکید کرد که مبارزان حزب الله همچنان مقاوم و پایدار در خط مقدم جبهه در جنوب لبنان هستند و به وارد کردن شکست های پی در پی به نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه می دهند که نیروهای این رژیم عاجز و ناتوان از کسب پیشرفتی اساسی در داخل اراضی لبنان هستند و با وجود گذشت یک ماه از آغاز درگیری همچنان در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی زمین گیر شده اند.

نصرالله گفت که دشمن صهیونیستی در نتیجه این ناکامی ها به افزایش حملات و ضربات خود ضد ساختار زیربنایی، قتل عام و کشتار و تهاجم به مراکز غیرنظامی متوسل خواهد شد زیرا این تنها ابزار در برابر این رژیم وحشی است.

وی افزود که هدف از این رفتار نظامی فشار به لبنانی ها و دولت آنها برای پذیرش شروط اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از نبود بندی در قطعنامه های شورای امنیت مبنی بر محکوم کردن اسرائیل به خاطر کشتارهای این رژیم ضد ملت لبنان ابراز تاسف کرد و گفت که این قطعنامه به جای محکوم کردن اسرائیل به خاطر این کشتارها بر محکوم کردن عملیات به اسارت گرفتن دو نظامی این رژیم تاکید می کند.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چگونه می توان درکنار تجاوزگری وحشی و ددمنشانه رژیم صهیونیستی و شورای امنیت ناتوان از حفاظت لبنان در صلح زندگی کرد؟

سید حسن نصرالله پایداری مقاومت لبنان را پیروزی لبنانی ها و ناکامی دشمن صهیونیستی توصیف و تاکید کرد: مبارزان حزب الله تا آخرین گلوله خود بر مبارزه با دشمن صهیونیستی پافشاری می کنند.

وی افزود: مبارزان حزب الله معجزه هایی خلق  و الگوهایی را ارایه می کنند که در تاریخ کم نظیر است و اسرائیلی ها در تنگنا قرار دارند زیرا صید نیروهای مقاومت هستند و بنابراین از حیوانات برای نقل و انتقال نظامیان و مهمات خود استفاده می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که نیروهای حزب الله تاکنون بیش از شصت دستگاه تانک میرکاوا و دهها بلدوزر و نفربر اشغالگران را منهدم کرده اند و به اعتراف دشمن صهیونیستی، این مبارزان فقط بیش از یکصد افسر و نظامی را کشته و بیش از  چهارصد نظامی دیگر را زخمی کرده اند.

وی تصریح کرد: مبارزان حزب الله درپی اظهارت ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر تضعیف توان موشکی حزب الله توسط این رژیم، 350فروند موشک به مناطق فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان با شیلک بیش از سه هزار موشک به فلسطین، اسرائیلی ها را مجبور به ماندن در پناهگاهها کرده است و دشمن صهیونیستی در مقابل به عوامفریبی تبلیغاتی دست زده و به رسانه های گروهی اجازه تصویر برداری از محل های سقوط موشک های حزب الله را نمی دهند.

وی افزود: دشمن صهیونیستی تصمیم به توسعه عملیات نظامی خود در لبنان به عنوان بخشی از جنگ روانی گرفته تا دولت لبنان آنچه دیوید ولش معاون وزیر امور خارجه آمریکا را آورده است، بپذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود از لبنانی ها خواست تا از هرگونه بحث و جدل های سیاسی یا تبلیغاتی  دوری کرده و اولویت را به پایداری و همبستگی به خاطر منافع لبنان بدهند.

وی همچنین از نهادها و احزاب خواست تا از برگزاری تظاهرات و اعتصاب ها بپرهیزند و تاکید کرد: آنچه دشمن صهیونیستی مبنی بر  تماس برخی طرف ها با این رژیم و استقبال آنها از ادامه حملات ترویج می کند، دروغ هایی بیش نیست.

نصرالله با بیان نظر مثبت خود با استقرار ارتش لبنان در جنوب گفت که این امر "منفذی سیاسی" برای درگیری کنونی و فاکتوری کمک کننده به تعدیل پیش نویس قطعنامه آمریکا و انگلیس درباره لبنان به شمار می رود.

وی در این باره استقرار ارتش لبنان در منطقه مرزی جنوب لبنان گفت که این امر راه را برای بررسی سیاسی توقف تجاوزگری باز خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اعتراض حزب الله به  استقرار ارتش به خاطر محدودیت  امکانات آن بود، خاطرنشان کرد که ارتش با امکانات کنونی آن قادر به مقابله و رویارویی (با دشمن) نیست و به رغم اجماع ملی و پایبندی به نکات هفت گانه پیشنهادی فواد سنیوره نخست وزیر لبنان، موضوع تکمیل استقرار ارتش در جنوب لیطانی را به بحث و گفتگوی داخلی خواهد سپرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجماعی بر این مسئله است که استقرار ارتش منفذی سیاسی است که منجر به توقف تجاوزگری می شود این امر از نظر ما منفذ ملی شرافتمندانه ای است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنچه مستقر خواهد شد ارتش ملی بوده و نیروهای مهاجم یا مزدور نیستند و با دستور دشمن کار نمی کنند بلکه ارتش ملی است که تحت امر دولت منتخب لبنان کار می کنند.

وی دراین باره افزود: به این مفهوم به عنوان یک منفذ، ما آن را (استقرار ارتش در جنوب را) می پذیریم و مانعی دربرابر این نوع گزینه نیستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود که استقرار ارتش لبنان حافظ حاکمیت واستقلال و جایگزینی برای استقرار نیروهای بین المللی است.

وی در پایان سخنان خود وعده داد که مبارزان حزب الله شکست های بیشتری را به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد و خاک جنوب لبنان را به گورستانی برای مهاجمان مبدل کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/19/04.aspx?&mode=print