همایش "جنبشهای نوگرایی در جهان اسلام" برگزار می شود
همایش سه روزه "جنبشهای نوگرایی در جهان اسلام" به منظور بررسی ارتباط کشورهای مختلف با جهان اسلام و نقش مذاهب در آنها، از پنج شنبه 19 تا شنبه 21 مرداد در مراکش برگزار می شود.

به نقل از نسیج، همایش سه روزه "جنبشهای نوگرایی در جهان اسلام" از جمله برنامه هایی است که در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی در شهر اصیله در شمال مغرب برگزار می شود.

از بحثهای مورد بررسی در این همایش اجتهاد و ارتباط آن با نوگرایی در اسلام، نقش مذاهب در اجتهاد و نوگرایی و ارتباط کشورها با یکدیگر خواهد بود که از 10 آگوست ( 19 مرداد) آغاز تا 12 آگوست ( 21 مرداد) ادامه دارد.

در همایش فوق جمع کثیری اندیشمند و کارشناس از کشورهای اسلامی چون عربستان، لبنان، بحرین، کویت، مصر، هند، تونس، اندونزی و پاکستان شرکت خواهند کرد. کارگاههایی درباره تجدید تفکر دینی برگزار خواهد شد تا با جنبشهای معاصر و اصلاحات سیاسی و اجتماعی در جهان به طور موازی حرکت کند.

اندیشمندان و کارشناسان در این همایش 3 روزه نتایج مهم مصونیت اسلام را از هرگونه خطا و اشتباه مورد بررسی قرار می دهند.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی مغرب که از 22 جولای ( 31 تیر) آغاز شده و تا 31 آگوست (9 شهریور) ادامه دارد، برنامه های متنوع و متعددی شامل گفتگوهای متنوع در زمینه های مختلف، کارگاه شعر، ادبیات، دیدارهای ملی، تکریم شخصیتهای برجسته و گفتگوهای دینی خواهد داشت.

طی این جشنواره همایش دیگری با عنوان "رسانه ها در جهان اسلام و ارتباط با دیگران" نیز 17 تا 19 آگوست ( 26 تا 28 مرداد) نقش رسانه ها در جهان اسلام، تحولات آنها در کشورهای عربی، رسانه ها و قدرت آنها در ارتباط با دیگران، افقهای توسعه رسانه ها در جهان اسلام در سایه دستاوردهای علمی، جهانی شدن و تجملات اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد.

اصیله شهری کوچک هزار ساله ای است که در شمال مغرب واقع شده و تاریخ اصیل آن به دوره فینیقیها باز می گردد. این شهر نقش بسیار برجسته و مهمی در فتوحات اسلامی داشته است . در جنگهای اسپانیا یکی از پایگاههای مهمی بود که از مسلمانان اندلسی استقبال می کرد. از اواخر دهه هفتاد قرن گذشته این شهر به قطب فرهنگی و فکری تبدیل شد که در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی با وجود کمی مساحت شرکت می کرد . پس از مدتی مؤسسه گردهمایی اصیله به منظور برگزاری مراسم  مختلف در این شهر تأسیس شد که به ساماندهی امور جشنواره ها می پردازد. 

منبع: خبرگزاری مهر
 

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/19/03.aspx?&mode=print