سربازان و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از وحشت دست به دعا شده اند!!!

سربازان و فرماندهان اسرائیلی در یک گفت و گوی مفصل خبرنگار اعزامی "واشنگتن پست" به سرزمین‌های اشغالی، از وحشت خود از حزب‌الله سخن گفته‌اند و اینکه چگونه این گروه خواب را از چشمان آنان ربوده و برای زنده‌ماندن دست به دعا شده‌اند.

آنان با ناامیدی اعتراف کرده‌اند که شانسی برای پیروزی درمقابل حزب‌الله ندارند و جنگ با چنین نیروهای زبده و باایمانی، بسیار دشوار و حتی بیهوده است.

متن ذیل بازگردان گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست است:
""هفته گذشته زمانی که نیروهای اسرائیلی در حال محافظت از یک اقامتگاه سربازان درجنوب لبنان بودند، دستوری ازسوی مرکزفرماندهی نیروهای اسرائیلی صادر شد که به نیروهای اسرائیلی گفته بود مراقب افرادی باشید که یونیفرم نظامی اسرائیل را به تن دارند.
این دستور در حالی صادر شده بود که روز قبل از آن، نیروهای یک هنگ اسرائیل با نیروهای عضو حزب‌الله مواجه شده بودند که دارای یونیفرمی شبیه به نیروهای اسرائیلی بودند و روی آن نوشته‌هایی به خط عبری وجود داشت.
نیروهای حزب‌الله به این ترتیب اقدام به تیراندازی به منزلی کرده بودند که سربازان اسرائیلی در آن استقرار داشتند.
"ماتان تایلر" (‪ (Matan Tyler‬سرباز ‪ ۲۰‬ساله اسرائیلی می‌گوید: واقعا نمی‌توان حزب الله را دست کم گرفت. آنها به این میدان کاملا آشنایی دارند و بهتر از ما با این منطقه آشنا هستند، آنان می‌دانند کجا مخفی شوند و چه زمانی حرکت کنند و مهمتر از همه این است که آنان همیشه می‌دانند ما کجا هستیم.
این حادثه تنها یکی از ده‌ها موردی‌است که حزب‌الله به‌عنوان دشمن اسرائیل نشان داده از توانایی و تجهیزات بسیار بیشتری نسبت به آنچه نیروهای نظامی اسرائیل تصور می‌کردند برخوردار است زیرا پس از چهار هفته حمله‌های هوایی و عملیات زمینی، مقامات ارتش اسرائیل می‌گویند تنها تعداد اندکی از مبارزان حزب الله را به قتل رسانده‌اند و این گروه همچنان صدها پرتاب‌کننده و هزاران موشک در اختیار دارد.
ژنرال "یوسی کوپرواسر" (‪ (Yossi Kuperwasser‬که تا ماه گذشته مدیر تحلیل اطلاعات ارتش اسرائیل بود، می‌گوید: چیزی که ما شاهد آن هستیم، یک دسته پیاده نظامی مجهز به تسلیحات پیشرفته‌ای همچون دوربین‌های دید در شب و تفنگ های پیشرفته است که به خوبی در مرزهای ما مستقر شده‌اند. آنها همچنین یکی از پیشرفته‌ترین موشک های ضد تانک درجهان را در اختیار دارند.
در ده‌ها مصاحبه‌ای که با سربازان اسرائیلی در پایگاه های نظامی، هتل ها و مقرهای توپخانه انجام دادیم، تمامی آنها بر برتری تجهیزاتی خود نسبت به حزب الله اطمینان دارند ولی ناامیدی آنها از این است که در حال مبارزه با دشمنی گریزان هستند که پیدا کردن آنها نیز به‌اندازه شکست دادن آنان دشوار است.
تایلر می‌گوید: در اکثر اوقات ما فقط زمانی آنها را می‌بینیم که می خواهند توجه ما را به خود جلب کنند و آنگاه ما از پشت سر ضربه می‌خوریم.
وی که پس از یک هفته عملیات در جنوب لبنان هم‌اکنون در یک هتل در حال استراحت است می‌گوید: شرایط واقعا مخوف است. ما احساس ضعف نمی‌کنیم ولی همیشه با عدم قطعیت مواجه هستیم.
در همین حال عده‌ای از سربازان اسرائیلی نیز نسبت به اینکه این جنگ تا این اندازه طولانی شده است، ابراز تعجب کرده‌اند زیرا زمانی که اسرائیل در سال ‪ ۱۹۸۲‬به لبنان حمله کرد، در کمتر از دو روز به ‪ ۱۰‬مایلی بیروت رسید ولی این بار بیشتر درگیری‌ها تنها در شهرهای مرزی صورت می‌گیرد.
"دیوید گراس" ‪ ۲۲ David Gross‬ساله اهل نیوجرسی آمریکا که دو سال پیش به ارتش اسرائیل پیوست، می‌گوید: وقایع بسیار آهسته پیش می‌رود و واقعا پیشرفت‌ها بسیار کند است بخصوص که نشستن در این خانه‌ها با وجود این هوای گرم بسیار دشوار است.
وی تصریح کرد ما به اندازه کافی باهوش هستیم که بدانیم این بهترین راه مبارزه است زیرا افراد کمتری کشته می‌شوند ولی این بسیار دشوار است، چون معلوم نیست که ما هرگز بتوانیم حملات موشکی آنها را متوقف کنیم. ما احساس می کنیم که هر چقدر آنها را به عقب تر بفرستیم حملات آنها متوقف می‌شود ولی در حقیقت آنها موشک های خود را به نقاط دورتری شلیک می‌کنند.
گروهبان "یوسف" عضو ارتش اسرائیل که در دهه ‪ ۱۹۸۰‬تا ‪ ۱۹۹۰‬به مدت ‪۱۶‬ سال در جنوب لبنان جنگیده بود و از اعلام نام خانوادگی خود خودداری کرد، می‌گوید مقایسه کردن توانایی های حزب‌الله در آن زمان و هم اکنون، همانند اختلاف میان افراد مسلح و یک ارتش است.
او که در پایگاه "شومرا" در نزدیکی مرز لبنان با ما مصاحبه کرده است، همیشه به دنبال دام‌ها و مکان های اختفا می‌گردد.
یوسف می‌گوید یک سنگری در نزدیکی شهر "مارون الراس" کشف شده بود که بیش از ‪ ۲۵‬فیت عمق داشته و دارای شبکه‌ای از تونل‌ها بود که به اتاق های بزرگ و چندین راه ورود و خروج متصل بود.
وی اظهار داشت این سنگر مجهز به یک دوربین در ورودی بود که به یک تلویزیون در زیر سنگر متصل بود و به این ترتیب نیروهای حزب الله می توانستند حمله کمین خود را علیه سربازان اسرائیلی انجام دهند.
هرچند سربازان و فرماندهان اسرائیلی فورا سعی می‌کنند بگویند بر اساس بسیاری از مقیاس های سنتی همچون تخریب تجهیزات، اشغال سرزمین های دشمن و تلفات در حال پیروز شدن در این جنگ هستند ولی در حقیقت آنها بر این مساله نیز صحه می‌گذارند که هر کدام از طرفین از معیارهای مختلفی برای پیروز شدن برخوردار هستند.
به گفته اسرائیل، تاکنون ‪ ۶۱‬سرباز اسرائیلی و حدود ‪ ۴۵۰‬مبارز حزب الله کشته شده‌اند ولی به گفته یکی از سربازان اسرائیلی، اگر حزب الله بتواند دوام بیاورد، همه خواهند گفت که حزب الله پیروز شده است.
 

منبع: خبرگزاری مقاومت

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/18/24.aspx?&mode=print