شهید آوینی
 
چاوز روابط ونزوئلا را با رژيم صهيونيستي قطع كرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوگو چاوز پس از فراخوانی سفیر رژیم صهیونیستی از كاراكاس و سفیر ونزوئلا از تل‌آویو، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت اسرائیلي‌ها نیز سفیر خود را از كاراكاس فراخوانده‌اند و ما نیز قطعا روابط دیپلماتیك خود را با آنان قطع خواهیم كرد زیرا برقراری روابط دیپلماتیك یا تجاری با اسرائیل، گشایش دفاتر در سرزمین‌های اشغالی و یا هر نوع رابطه دیگر با این تل آویو سودی ندارد.

رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته تصمیم گرفت ، سفیر خود را از كاراكاس فراخواند. چاوز پیش از آن در اعتراض به جنایات صهیونیست ها، سفیر خود رااز تل آویو فراخوانده بود.

مارك رگو سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم برای رایزنی درباره مواضع یك‌جانبه دولت ونزوئلا در قبال تحولات خاورمیانه و نزدیكی این كشور با عناصر تندرو در منطقه مانند رئیس‌جمهور ایران كه شب و روز خواستار محو اسرائیل است، سفیر خود را از كاراكاس فرابخوانیم.»

چاوز پیش از این، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و كشتار لبناني‌ها و فلسطیني‌ها را به شدت محكوم كرده بود. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت: «نیروهای اسرائیلی افراد بي‌گناه را هدف بمباران خود قرار مي‌دهند و به همین خاطر من دستور فراخوانی سفیرمان را دادم.»
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo