شهید آوینی
 
فرمانده ارشد صهيونيست‌ها بركنار شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، یك منبع نظامی اسرائیل اعلام كرد، ژنرال دان حالوتس رئیس ستاد مشترك ارتش اسرائیل، " موشه كپلیسكی" معاونش را به عنوان نماینده خود و ناظر بر عملیات نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش در لبنان تعیین كرده است.

بسیاری از مفسران صهیونیست این تصمیم را نشانه ناراحتی از عملكرد "عودی آدم" فرمانده منطقه نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان می دانند كه تاكنون نتوانسته است به اهداف ارتش اسرائیل در این جنگ دست یابد.

این تصمیم جدید رئیس ستاد مشترك ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی اتخاذ شده كه كابینه امنیتی این رژیم خود را برای نشست امروز چهارشنبه و تصمیم گیری در مورد تصویب گسترش عملیات زمینی در لبنان آماده كرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر ناتوانی از اداره جنگ و ناتوانی در جلوگیری از پرتاب موشك‌های حزب الله به داخل خاك سرزمین‌های اشغالی با موجی از انتقادات محافل گوناگون مواجه شده است.

حزب‌الله لبنان تنها روز گذشته 90 فروند موشك به سوی شهرهای شمالی سرزمین های اشغالی شلیك كرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، حزب الله لبنان از آغاز تهاجم اسرائیل به لبنان، 3 هزار و 50 فروند موشك به شهرها و شهركهای یهودی نشین در شمال اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شلیك كرده است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo