فعاليت 3 هزار كانال تلويزيوني عليه حزب الله لبنان

حسن موثقی، بمباران مردم بی دفاع لبنان را در راستا و ادامه جنایات هیروشیما دانست.

وی اعمال ناجوانمردانه‌ای همچون بمباران مردم بی دفاع «هیروشیما »را مغایر با آموزه‌های اسلامی دانست و خاطر نشان كرد: قوانین حقوق بشر اسلام به حدی مدرن است كه توانسته حقوق تك تك افراد جامعه را تامین كند و بنا به آموزه‌های دینی تا زمانی كه جنگ ضرورتی نداشته باشد، جنگ و خونریزی را جایز نمي‌داند.

وی با بیان اینكه به نظر دولت مردان آمریكا هدف وسیله را توجیه می كند، اظهار داشت: این كشور جنایات بزرگی را در جای جای جهان مرتكب شده است كه تاریخ در مورد آن‌ها قضاوت خواهد كرد.

موثقی تصریح كرد:در سال 2 هزار میلادی زمانی كه دیوان بین المللی كیفری تاسیس شد، آمریكا به بهانه اینكه سربازان و حافظان صلح آمریكایی باید از محاكمه در این دیوان مبرا باشند، به این دیوان ملحق نشد چرا كه آمریكا در رسیدن به اهداف شوم خود مرز نمي‌شناسد و حاضر به ارتكاب هرگونه جنایتی است.

استاد حقوق بین الملل تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به دیپلماسی ایران در خصوص جریانات اخیر لبنان و فلسطین اشاره و خاطر نشان كرد: مسئولان ایران در شرایط بحرانی كنونی بهترین موضع گیری را اتخاذ كرده‌اند چرا كه هم اكنون كوچكترین بهانه‌ای در دست غرب و آمریكا نیست كه بتوانند به هدف خود كه همانا كشیدن ایران به پای میز مذاكره با آمریكا و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای است، برسند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/18/14.aspx?&mode=print