«مرد عنكبوتی» برای دفاع از لبنان به بالاترین آسمانخراش بارسلونا رفت

«مرد عنكبوتی» از بلندترین آسمانخراش «بارسلونا» ـ دومین شهر بزرگ اسپانیا ـ بالا رفت تا به همگان پیام دفاع از لبنان و مخالفت با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را اعلام كند.

به نوشته «جمهوری اسلامی»، «مرد عنكبوتی» یا همان «اسپایدرمن»، شخصیت یك مجموعه فیلم های كارتونی مشهور در جهان است كه از نیروی جاذبه و قدرت عنكبوتی خود برای نجات مردم بی گناه از چنگ اهریمنان بهره می گیرد.

شخصیت واقعی معروف به نام «مرد عنكبوتی» در جهان، یك فرانسوی 44 ساله به نام «آلن روبرت» است كه روز پنجشنبه از برج بیضی شكل 144 متری «آگبار» در شهر بارسلونا بدون استفاده از هیچ نیروی كمكی بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری «افه» اسپانیا، «مرد عنكبوتی» بدون مجوز و اطلاع پلیس، برج صاف و شیشه ای «آگبار» را بدون استفاده از طناب و صرفا با بهره گیری از دست و پای خود پیمود و اعلام كرد كه این كار را به نفع صلح در لبنان انجام می دهد.

براساس این گزارش، این صخره نورد متخصص در بالارفتن از دیواره ساختمانها كار خود را در برج آگبار كه در میدان «گلوریس» بارسلونا قرار دارد، بدون هیچ گونه تدابیر امنیتی آغاز كرد و پلیس 46 دقیقه بعد، زمانی از این موضوع آگاه شد كه او 30 طبقه از مجموع 38 طبقه برج را بالا رفته بود.

به نوشته افه، زمانی كه ماموران پلیس به محل رسیدند، تنها كاری كه توانستند انجام دهند این بود كه سر خود را بالا برده و صعود مرد عنكبوتی را از برج یادشده با تعجب و وحشت نگاه كنند.

فرد ماجراجو هنگام پایین آمدن نیز از آسانسور و پله استفاده نكرد بلكه بازهم با شیوه ای خطرناك و غیرمتعارف از داخل ساختمان اقدام به بازگشت به زمین كرد و همین امر موجب شد نیروهای پلیس برای جلوگیری از حادثه، وسایل ایمنی در منطقه ورودی برج قرار دهند.

همه این ماجرا بیش از یكساعت طول نكشید و همزمان با آن، شركت «گروپو آگبار» كه مالك آسمان خراش است اعلام كرد كه از روبرت شكایت كرده است.

این مسئله‌، سبب شد وی پس از پایین آمدن بلافاصله به اداره پلیس انتقال یابد. او پس از بازجویی، به قید ضمانت آزاد شد.

روبرت كه به «مرد عنكبوتی» فرانسوی شهرت دارد، پیش از این از مشهورترین ساختمان های جهان از جمله پل «گلدن گیت» سان فرانسیسكو، «امپایر استیت» نیویورك، برج «سیرس» شیكاگو در آمریكا و اپرای سیدنی در استرالیا بالا رفته بود. او همواره بدون مجوز و تنها با كمك دستانش این كار را انجام می دهد.

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/14/19.aspx?&mode=print