مردم استان مرکزی در حمایت از مقاومت لبنان راهپیمایی کردند

مردم استان مرکزی همراه با اقشار مختلف ملت ایران پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان و در محکومیت اعمال ضدانسانی رژیم صهیونیستی در خیابان های شهرهای استان راهپیمایی کردند.

در اراک، مردم با حمل پلاکاردهایی در حمایت از حزب الله  و ملتهای فلسطین و لبنان ، با شعارهای ضد اسرائیلی "مرگ بر اسرائیل " ، مرگ برآمریکا و انگلیس"  خواستار بیداری سران کشورهای  اسلامی برای حمایت از فلسطین و لبنان شدند.

این راهپیمایی با حضور نمازگزاران و مسئولین استان برگزار شد .

 

در قطعنامه پنج ماده ای این راهپیمایی ضمن محکوم کردن استفاده از سلاحهای غیر متعارف از سوی اسرائیل، بر حمایت از حرکت شجاعانه و حق جویانه حزب الله لبنان تاکید و تصریح شد: آمریکا و اسرائیل باید پاسخگوی حمایت خود از جنایات اسرائیل در بین افکار عمومی جهانیان باشند.

 

این قطعنامه با محکوم کردن نگاه و برخورد گزینشی شورای امنیت در قبال مسائل، از مجامع مستقل بین المللی خواست جلوی جنایات ضد انسانی اسرائیل در قبال زنان و کودکان را بگیرد.

 

در این قطعنامه، اسرائیل منشاء ناآرامی و تشنج در منطقه عنوان شد و افزود: ملتهای مسلمان به ویژه دولتهای اسلامی از ارسال کمک های خود با ملتهای فلسطین و لبنان دریغ نکنند و با کمکهای خود در کنار ملت لبنان و فلسطین قرار گیرند.

 

در این قطعنامه با تاکید بر حمایت ملت ایران از فلسطین و لبنان و حزب الله بر ایجاد راهکارهایی برای حضور بیشتر ملت ایران به ویژه جوانان برای کمک به ملتهای ستمدیده تاکید شد.

 

این قطعنامه با تکبیرهای کوبنده راهپیمایان همراه بود.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/14/05.aspx?&mode=print