شهید آوینی

 

صدور بيش از 200 مجوز برای ايجاد موسسات قرآنی در كشور

تاكنون بيش از 200 ‬مجوز برای ايجاد مراكز و موسسه‌های قرآنی در ايران از طريق سازمان دارالقرآن الكريم وابسته به سازمان تبليغات اسلامی صادر شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره كل تبليغات اسلامی اصفهان، «محمد خواجوی»، رئيس سازمان دارالقرآن صبح روز، هفتم مردادماه در يك نشست خبری در اصفهان با بيان اين مطلب گفت: هم‌چنين ‪ ۶۰‬درخواست ديگر برای صدور مجوز به اين سازمان ارسال‌شده‌است كه در حال پی‌گيری است.

خواجوی، عمده فعاليت اين‌سازمان را پيشبرد نهضت قرآنی در كشور توصيف كرد و افزود: اعتبار سال جاری سازمان دارالقرآن الكريم برای اجرای برنامه‌های نهضت قرآنی، ‪ ۴۳‬ميليون تومان و برای اجرای طرح‌های مستمر قرآنی، ‪ ۷۰‬ميليون تومان است .

وی اظهاركرد: رويكرد دولت در اجرای كامل نهضت قرآنی درقالب آموزش عمومی و تخصصی، مفاهيم، قرائت، تفسير و ترجمه در چارچوب برنامه چهارم توسعه دنبال می‌شود.

خواجوی افزود: بخش‌های دولتی و خصوصی كه در راستای نهضت قرآنی برنامه ‌ريزی و فعاليت كنند، مشمول حمايت اين سازمان می‌شوند.

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در ادامه گفت: سال گذشته از طريق اين سازمان، ۱۶۰‬هزار جلد قرآن در سطح كشور چاپ و توزيع شد و امسال اين تعداد به‪ ۳۰۰‬تا‪ ۵۰۰‬هزار جلد می‌رسد.

وی با اشاره به تدوين طرح جامع قرآنی كشور تصريح‌كرد: اين طرح از طريق اين سازمان و با كمك خبرگان قرآنی در قالب تشكيل كميته‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تبليغ، ترويج، تشكيلات و بودجه در حال اجراست.

خواجوی گفت: تاچند روز ديگر سند اوليه اين طرح و تا پايان شهريورماه سال‌جاری طرح عملی آن ارايه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo