شهید آوینی
 
تمديد مهلت ثبت‌نام دوره‌ی فراگير رشته «علوم حديث» در «دانشكده مجازی علوم حديث»

حجت‌الاسلام سيدحميد حسينی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشكده مجازی علوم حديث در گفت‌وگويی اعلام كرد مهلت ثبت‌نام در دانشكده‌ی مجازی علوم حديث به‌صورت فراگير و بدون آزمون ورودی در مقطع كارشناسی رشته علوم حديث، تا 22 مرداد تمديد شد.

حجت‌الاسلام سيدحميد حسينی، دانشكده مجازی علوم حديث را فرصتی برای علاقه‌مندان به رشته دانست و در ادامه افزود : كسانی كه به دليل مشغله و محدوديت امكان تحصيل در رشته علوم حديث را ندارند به دليل عدم محدوديت آموزش به زمان و مكان خاص می‌توانند به صورت غير حضوری از اين دانش بهرمند شوند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشكده علوم حديث ضمن اشاره به تأييد مدرك اين دوره ها توسط وازارت علوم، تحقيقات و فناوری تصريح كرد كه اولين دوره دانشجويان دانشكده مجازی علوم حديث در مهر ماه سال 1384 جذب اين دانشكده شده‌اند. مراحل ثبت نام و گذراندن دورس اين دانشكده از طريق اينترنت انجام می‌شود و فقط آزمون پايان ترم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی نحوه جذب دانشجو در اين دانشكده را به صورت فراگير و بدون آزمون ورودی عنوان كرد و افزود: تمامی علاقه‌مندان ای كه دارای مدرك ديپلم نظام قديم، پيش‌دانشگاهی و يا تحصيلات دانشگاهی هستند می‌توانند در دانشكده مجازی علوم حديث ثبت نام كنند. وی در ادامه از ديگر مزيت‌های روش مجازی رشته علوم حديث را تعامل دو سويه عنوان كرد و گفت: حضور دانش‌ياران كه از نخبگان كنكور ارشد هستند در كنار استادان باعث بالا رفتن كيفيت و تعاملی بودن سيستم آموزش می شود .

سيد حميد حسينی ، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشكده مجازی علوم حديث اينترنت را بحث فراگيری و همگانی ساختن دانش و علم دانست اما راه اندازی دانشكده مجازی علوم حديث فرصتی برای فراگيری معارف دينی است ، بروز يك انقلاب فرهنگی كه اثربخشی بس افزون‌تر از شيوه‌های نظامی و تسليحاتی برای انتشار امور فرهنگی و مذهبی دارد .

وی ضمن اشاره به اين كه بومی كردن دانشكده مجازی و توجه به نياز های آموزشی باعث كاربردی شدن اين دانشكده در ايران شده‌است، دانشكده علوم حديث را در داخل ايران و عرصه بين‌المللی الگويی تك معرفی كرد و يكی از بزرگترين موانع را نداشتن الگو و پيشرفت طبق آزمون خطا دانست و ادامه داد : دانشگاه های عربستان ، سوريه و فلسطين هم اين روش را شروع كرده اند اما كاملاً غيرحضوری نيستند.

لازم به ذكر است دانشكده علوم حديث به عنوان اولين مركز دانشگاهی تخصصی در زمينه علوم حديث در كنار پذيرش دانشجو از طريق آزمون سراسری دانشگاه ها با ايجاد دانشكده مجازی در شبكه جهانی اينترنت امكان تحصيل دانشگاهی در اين رشته را برای همه علاقمندان در سراسر جهان فراهم آورده و هم اكنون تعداد 180 نفر دانشجو از داخل و خارج كشور در دانشكده مجازی علوم حديث مشغول به تحصيل می‌باشند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo