شهید آوینی
 
صهيونيست غده‌ای چركين برای جهان اسلام است

جنايت‌ها و ظلم‌های هفته‌های اخير و پايمال شدن ارزش‌های انسانی در فلسطين و لبنان بار ديگر ثابت كرد كه وجود صهيونيست‌ها در منطقه وجودی شيطانی و سرطانی و اين رژيم غده‌ای چركين برای تمام جهان اسلام است.

در خجسته سالروز ميلاد دخت گرامی پيامبر اعظم (ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سالروز ولادت امام خمينی (ره)، مراسم مولودی‌خوانی و ذكر مناقب آن بانوی بزرگوار امروز در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين مراسم ضمن تبريك سال‌روز ميلاد زهرای اطهر سلام‌الله عليها، به جنايت‌های اخير رژيم صهيونيستی در فلسطين و لبنان و حمايت‌های وقاحت آميز امريكا و برخی كشورهای غربی از اين جنايت‌ها اشاره و تصريح كردند: قضاوت وجدان‌های بيدار و انسان‌های آزاده سراسر جهان، بر ضد اين ظلم و جنايت بی‌سابقه رژيم صهيونيستی و حاميان آن است و قطعا اين قضاوت بشری تأثير خود را خواهد گذاشت.

ايشان با اشاره به حملات همه‌جانبه غاصبان صهيونيست به فلسطين و هم‌چنين جنايت‌آفرينی آنان در لبنان و سكوت بعضی از دولت‌های عربی و اسلامی افزودند: جنايت‌ها و ظلم‌های هفته‌های اخير و پايمال شدن ارزش‌های انسانی در فلسطين و لبنان بار ديگر ثابت كرد كه وجود صهيونيست‌ها در منطقه، وجودی شيطانی و سرطانی و اين رژيم غده‌ای چركين برای تمام جهان اسلام است.

آمريكا زشت ترين دولت

رهبر انقلاب اسلامی با تاكيد بر اينكه دولت كنونی آمريكا زشت‌ترين دولت اين كشور در سال‌های اخير است كه با وقاحت تمام از كشتار زنان، مردان و كودكان بی‌دفاع در فلسطين و لبنان حمايت می‌كند خاطرنشان كردند: نقطه مقابل جنايت‌های بی‌سابقه اخير، حركت اصيل اسلامی حق‌جويانه و عزت‌خواهانه در دنيای اسلام است كه به هيچ وجه با گذشته قابل مقايسه نيست و اكنون پيشرفت، اقتدار و عزت آن مثال‌زدنی و مژده‌ای برای جهان اسلام است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به احساس غرور مسلمانان در كشورهای مختلف اسلامی از حركت شجاعانه و عزت‌مندانه حزب‌الله در لبنان تأكيد كردند: اين‌گونه احساسات در گذشته در كشورهای عربی و اسلامی وجود نداشت و در كشوری همانند لبنان كه تلاش بسياری برای تبديل آن به پايگاه اصلی فرهنگ غربی انجام شد، اكنون فرهنگ جهاد، ايستادگی و عزت بر جوان‌ها حاكم است و اين نقطه مقابل خواست زورمداران و قدرت طلبان جهانی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئيس جمهور امريكا مبنی بر لزوم خلع سلاح حزب‌الله تأكيد كردند: اين اتفاق هيچ گاه نخواهد افتاد زيرا مردم لبنان قدرشناس حزب‌الله هستند و می‌دانند كه بازوان توانمند و مقتدر مقاومت اسلامی است كه در مقابل صهيونيست‌ها ايستاده و موجب شده است خواب آشفته آنان برای تسلط بر لبنان، تعبير نشود.

در ديدار جمعی از مداحان، ذاكران و شاعران اهل بيت

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين ديدار كه جمعی از مداحان، ذاكران و شاعران اهل بيت عليهم السلام حضور داشتند، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها را كوثر حقيقی خير و رحمت برای امت اسلامی دانستند و افزودند: پيروان و محبان اهل بيت عليهم السلام بايد ضمن تقويت ارتباط قلبی و روحی خود با اين ستارگان درخشان، قدر آن را بدانند زيرا اين ارتباط معنوی وسيله‌ای برای كسب فيض معرفت، محبت، كمال و رشد است.

ايشان اين ارتباط روحی را ارتباطی تعليمی و تربيتی خواندند و افزودند: كسانی كه به واسطه اين ارتباط با تعاليم و معرفت اهل بيت عليهم‌السلام و به ويژه حضرت زهرا سلام‌الله عليها آشنا باشند و در مسير آنان حركت كنند، فرزندان حقيقی حضرت فاطمه سلام‌الله عليها هستند.

رهبر انقلاب اسلامی وجود جميع فضائل و تلاطم معنويت در حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها را نشان‌دهنده ديدگاه اسلام به جايگاه تعيين كننده و مهم زن دانستند و تأكيد كردند: برخلاف ديدگاه مكاتبی كه زن و مرد را دو جنس و دو نوع تعبير می كنند و زن را وسيله‌ای برای ارضای خواست‌های شهوانی جنس مقابل می‌دانند، اسلام قائل به آزادی، كرامت و شرف واقعی برای زنان است و منزلت آنان را در جايگاه معلم بشر می‌داند.

ايشان، برخورد دنيای به اصطلاح متمدن امروز با زن و شعار دفاع از حقوق زن را فريبی دردناك و تحقير زنان خواندند و افزودند: امروز جمهوری اسلامی ايران درخصوص مباحث و مسائل مربوط به زنان مدعی است و موضعی تهاجمی دارد زيرا دنيای غرب بايد پاسخگوی ظلم كنونی به زنان و استفاده ابزاری از آنان برای شهوت‌رانی باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای همچنين خاطرنشان كردند: وظيفه دولت، مبلغان دينی و دستگاه‌های تبليغاتی تبيين جايگاه واقعی زن در اسلام و تزريق آن به جامعه است.

گروه‌های تأثيرگذار

مقام معظم رهبری در بخش ديگری از سخنان خود، جامعه مداحان را از جمله گروه‌های تأثيرگذار دانستند و افزودند: گروه‌های تأثيرگذار بر افكار مردم همواره آماج تحرك‌ها و توطئه‌های دشمنان هستند بنابراين بايد بسيار مراقب و هوشيار باشند.

ايشان، لزوم پرهيز از هرگونه اقدام وهن آلود و مخالف اهداف علوی و فاطمی را يادآور شدند و تأكيد كردند: نبايد رفتار و يا شعر مداح و ذاكر اهل بيت موجب فاصله گرفتن مخاطب از عمل به مسائل دينی و روی آوردن به مسائل ظاهری شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: عامل سعادت و پيشرفت مردم تعبد محض و عمل به سنت پيامبر (ص) است و محبت و ارادت به اهل بيت عليهم‌السلام بايد زمينه ساز عمل به واجبات دينی و دستورهای اسلام باشد.

در اين مراسم جمعی از مداحان، ذاكران و شاعران اهل بيت عليهم السلام ضمن مولودی‌خوانی، سروده‌های خود را نيز در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها قرائت كردند و همچنين سرود جمعی در وصف حضرت صديقه كبری سلام الله عليها اجرا شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo