شهید آوینی
 
مهدی ملکوتی فر " دعای ندبه " را منظوم کرد

مهدی ملکوتی فر (شرقی) شاعر نیشابوری در این خصوص اظهار داشت : از کودکی در خانواده مذهبی بزرگ شده ام وهمواره در جلسات ادعیه و ذکر مناقب ائمه اطهار حضور یافته ام و طی سالیان گذشته افتخار داشته ام به مدح اهل بیت عصمت وطهارت  بپردازم .

وی که از دوران دانشجویی در سال 70 شعر می گوید ، تصریح کرد : تا کنون بیش از یک هزار بیت شعر در موضوعات غدیر خم ، حجاب ، چفیه ، ساقی و ساغر، محرم، ولایت ، منقبت اهل بیت (ع) و اشعار طنز اجتماعی سروده ام .

وی گفت : سرودن ترجمه منظوم دعای ندبه بیش از سه ماه به طول انجامید که در 240 بیت و در قالب مثنوی صورت پذیرفته است.

ملکوتی فر اظهار داشت : ترجمه هر زبانی به زبان دیگر هیچگاه لطافت و شیوایی اولیه را نخواهد داشت و نمی توان آن گونه که باید مفاهیم اصلی آن را به مخاطب انتقال داد و کلام معصومین (ع) از ویژگی خاصی برخوردار است ، لذا سعی کرده ام تا از ساده ترین کلمات و اصطلاحات که دارای پیام رسانی بهتر برای عموم مردم باشد استفاده کنم.

وی تصریح کرد : امیدوارم بتوانم با حمایت مسئولین فرهنگی در شهرستان و استان ، این اشعار را همراه با متن کامل دعای ندبه به چاپ رسانده و در اختیار مشتاقان حضرت بقیه الله الاعظم قرار بدهم . 

مهدی ملکوتی فر (شرقی) کارمند اداره آموزش و پرورش  و تحصیل کرده رشته زبان انگلیسی می باشد ، وی درحال حاضر مسئولیت کانون شهید باهنر نیشابور را عهده دار است .
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo