شهید آوینی
 
همایش "حقوق و مسئولیتهای زن در نظام اسلامی" برگزار می شود
نخستین همایش بین المللی "حقوق و مسئولیتهای زن در نظام اسلامی" به منظور تبیین و ارائه دیدگاههای نظام اسلامی در مورد مسئولیتها و حقوق زن، 24 و 25 تیرماه در تهران برگزار می شود .

در این همایش که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود، جمع کثیری از متفکران، اندیشمندان و شخصیتهای برجسته علمی و فرهنگی از 25 کشور جهان شرکت خواهند داشت .

مقام و جایگاه زن در نظام خلقت، حقوق و مسئولیتهای فردی زن، حقوق و مسئولیتهای زن در خانواده، تشکیل و تحکیم خانواده، حقوق و مسئولیتهای مادی و معنوی زن در حمایت از مسئولیتهای مادی، حقوق و مسئولیتهای اجتماعی و بین الملی، شیوه های تأثیرگذاری جهانی زنان مسلمان و توسعه فراگیر و مستمر زنان بر پایه ارزشهای مذهبی و اخلاقی از موضوعات پیش بینی شده برای این همایش است .

حقوق و مسئولیتهای سیاسی زن در عرصه های ملی و بین المللی در رابطه با مسلمانان سایر کشورها، حقوق انسانی زن با توجه به مواد اعلامیه اسلامی حقوق بشر و تفاوت آن با اعلامیه جهانی حقوق بشر و تحلیل علل و مبانی مشکلات عمده زنان در کشورهای مدرن در جهان معاصر و چالشهای پیش رو از دیگر موضوعات مورد بحث در همایش "حقوق و مسئولیتهای زن د نظام اسلامی" است .

نخستین همایش بین المللی "حقوق و مسئولیتهای زن در نظام اسلامی" از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز امور زنان و خانواده و شورای فرهنگی اجتماعی زنان طی دو روز در تهران برگزار خواهد شد .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo