شهید آوینی
 
بزرگترین نمایشگاه اسلامی اروپا در لندن افتتاح شد
برگزار کنندگان بزرگترین نمایشگاه اسلامی لندن که  15 تیرماه افتتاح شد هدف خود را از برگزاری این رویداد چهار روزه  ایجاد پلی میان مسلمانان و جامعه بریتانیا اعلام کردند .

به نقل بی بی سی، انجمن مسلمانان بریتانیا گفت: این نمایشگاه جمع کثیری از مسلمانان و غیر مسلمانان را به خود جلب خواهد کرد .

کن لیوینگستون شهردار لندن و یوسف اسلام ( کت استیونس سابق خواننده مشهور پاپ) از شخصیتهایی هستند که دیروز بزرگترین نمایشگاه اسلامی اروپا را در لندن افتتاح کردند.

قصر الکساندر در شمال لندن که میزبان برگزاری این نمایشگاه است امروز جمعه 16 تیرماه به یادبود قربانیان حملات انفجاری لندن دو دقیقه سکوت خواهد کرد، این در شرایطی است که برگزار کنندگان اظهار داشتند آنها از سال 2002 در تدارک برگزاری این نمایشگاه بزرگ بوده اند و تاریخ افتتاح آن به صورت اتفاقی با سالروز انفجارهای لندن همراه شده است.

مجموعه نمایشگاه هایی درباره اسلام، سخنرانی، گفتگو، نمایش فیلم و تشکیل چند کارگاه ویژگی های این نمایشگاه بزرگ خواهد بود که در اروپا کم نظیر محسوب می شود.

یک همایش اقتصادی نیز به عنوان بخشی از این مراسم برگزار می شود تا نقش لندن را به عنوان مرکزی برای سرمایه گذاری در جهان اسلام مورد بررسی قرار دهد.

آناس تکریتی سخنگوی انجمن مسلمانان بریتانیا با اشاره به این که این نمایشگاه بزرگ اسلام تنها 8/1 میلیون مسلمان بریتانیا را مدنظر ندارد ابراز امیدواری کرد افراد بسیاری از این نمایشگاه دیدن کنند و به این نتیجه برسند که اسلام به هیچ عنوان خطر و تهدید محسوب نمی شود.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo