شهید آوینی
 

مسئول انجمن صلح جهانی هیروشیما:

قربانیان شیمیایی ایرانی و ژاپنی اسناد زنده جنایت آمریکا هستند
مسئول انجمن صلح جهانی هیروشیما گفت: قربانبان شیمیایی ایرانی و ژاپنی اسناد زنده جنایات استکبار جهانی در استفاده از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی هستند.

دکتر شیزو کوسویا در دیدار جمعی از اعضای این انجمن با جانبازان شیمیایی استان مرکزی با اشاره به اینکه قربانیان شیمیایی ژاپنی درد و رنج ملت  و جانبازان ایران را درک می کنند تصریح کرد: اعضای این انجمن در راستای نمایاندن اثرات مخرب استفاده از سلاح های شیمیایی خواهان گسترش روابط با ایران است.

وی تصریح کرد: وجود سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی اثرات نامطلوبی بر تثبیت صلح در جهان دارد که باید با آن مقابله شود.

در این دیدار، شهردار اراک نیز در سخنانی گفت: فجایع سردشت ایران و هیروشیما و ناکازاکی نمایانگر تهدید جدی سلاح های شیمیایی علیه انسانهاست که باید با آن مقابله کرد.

دکتر محمد رضا سروش مدیر عامل انجمن قربانیان شیمیایی کشور با اشاره به زندگی پرزحمت جانبازان شیمیایی کشور گفت: استکبار جهانی در جنگ هشت ساله علیه ایران برای شکست استقامت ایران ار سلاحهای شیمیایی استفاده کرد. 

وی با تاکید بر اینکه آگاهی افکار عمومی اجازه دوباره استفاده از این سلاحهای مخرب به کشورهای مستبد را نخواهد داد اضافه کرد: ایران و ژاپن قربانیان اصلی استفاده از سلاحهای شیمیایی هستند که باید با همکاری هم جامعه جهانی را آگاه تر کنند.

احمد لطفی تصریح کرد: ایران و ژاپن قربانبان اصلی تهاجم شیمیایی در جهان هستند

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران از سوی رژیم سابق عراق به سرکردگی آمریکا تصریح کرد: ملت ایران پس از هشت سال هنوز درگیر آثار مخرب و کشنده شیمیایی است .

وی این شهرداری را دارای آمادگی کامل برای همکاری با این انجمن عنوان کرد. 

در سفر دوروزه اعضای انجمن صلح جهانی هیروشیما به استان مرکزی، آبان با جانبازان شیمیایی شهرهای اراک ، خمین ، محلات و دلیجان دیدار می کنند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo