شهید آوینی
 
طراحی 100 مانتو و 20 چادر جدید
مشاور استاندار و دبیر كمیته‌ بانوان‌ و جوانان‌ استانداری‌ تهران‌ با بی‌نظیر خواندن‌ استقبال‌ از «جشنواره‌ زنان‌ سرزمین‌ من‌» گفت‌: تاكنون‌ 100 طرح‌ از انواع‌ مانتو و 20 طرح‌ از انواع‌ چادر به‌ دبیرخانه‌ جشنواره‌ ارائه‌ شده‌ است‌.

به نوشته «اعتماد»، فرحناز قندفروش‌، بیشترین‌ استقبال‌ را از سوی‌ دانشگاه‌ها بویژه‌ دانشگاه‌هایی‌ كه‌ دارای‌ رشته‌ تحصیلی‌ طراحی‌ دوخت‌ و لباس‌ هستند اعلام‌ كرد و افزود: علاوه‌ بر دانشجویان‌ و دانشگاهیان‌، تولیدكنندگان‌ حرفه‌ای‌ پوشاك‌ زنان‌ نیز استقبال‌ خوبی‌ برای‌ ارایه‌ طرح‌های‌ مناسب‌ مانتو به‌ جشنواره‌ داشته‌اند.

وی‌ خاطرنشان‌ كرد: این‌ جشنواره‌ كه‌ از 25 تا 30 تیر برگزار می‌شود، اولین‌ و بدیع‌ترین‌ جشنواره‌یی‌ است‌ كه‌ در صدد ارایه‌ پوششهای‌ مناسب‌ زنان‌ ایرانی‌ در كشور است‌.

قندفروش‌، شاخاهای‌ پذیرش‌ مانتوها و لباس‌های‌ ارایه‌ شده‌ به‌ جشنواره‌ را زیبایی‌ و نوآوری‌، زیبایی‌ در دوخت‌ و استفاده‌ از طرح‌هایی‌ مطابق‌ با فرهنگ‌ ملی‌ و سنتی‌ عنوان‌ كرده‌ و یادآور شد: پنج‌ داور از استادان‌ رشته‌ طراحی‌ و دوخت‌ لباس‌ در قالب‌ هیات‌ داوران‌ جشنواره‌ به‌ طرح‌های‌ ارایه‌ شده‌ امتیاز خواهند داد.

دبیر كمیته‌ بانوان‌ و جوانان‌ استانداری‌ تهران‌ گفت‌: بازدیدكنندگان‌ از جشنواره‌ نیز در قالب‌ پرسشنامه‌هایی‌ كه‌ در اختیارشان‌ قرار می‌گیرد اولویت‌ اول‌ تا سوم‌ لباس‌های‌ موردنظرشان‌ را انتخاب‌ كرده‌ و به‌ سه‌ طرح‌ اول‌ برگزیده‌ بازدیدكنندگان‌ جوایز نفیسی‌ اهدا خواهد شد.

قندفروش‌ بیان‌ كرد: یكی‌ از دیدنی‌ترین‌ بخشهای‌ جانبی‌ جشنواره‌ را غرفه‌های‌ مربوط‌ به‌ لباس‌های‌ زنان‌ استان‌های‌ مختلف‌ كشور است‌. همچنین‌ سیر تحول‌ لباس‌ و پوشش‌ در ادیان‌، اختصاص‌ فضایی‌ به‌ وسعت‌ 300 متر برای‌ ارائه نمایشگاه‌ هنرهای‌ تجسمی‌ در ارتباط‌ با لباس‌ و پوشش‌، بخش‌ گفت‌وگو به‌ صورت‌ زنده‌ با محور طرح‌ دیدگاه‌های‌ مختلف‌ و انجام‌ مناظره‌ در خصوص‌ پوشش‌ زنان‌ نیز از جمله‌ بخشهای‌ جانبی‌ نمایشگاه‌ است‌.

وی‌ در خصوص‌ بخش‌های‌ اصلی‌ نمایشگاه‌ زنان‌ سرزمین‌ من‌ یادآور شد: لباس‌ مشاغل‌، مانتوهای‌ مدارس‌ در مقاطع‌ تحصیلی‌ دبستان‌، راهنمایی‌ و دبیرستان‌ برای‌ دختران‌ جوان‌ در نمایشگاه‌ عرضه‌ خواهد شد.

دبیر كمیته‌ بانوان‌ استانداری‌ تهران‌ با ذكر این‌ نكته‌ كه‌ به‌ جز در برخی‌ مشاغل‌ و قواعد اداری‌ برای‌ پوشش،‌ نمی‌توان‌ لباسی‌ را برای‌ افراد تعیین‌ كرد زیرا كه‌ نمی‌توان‌ سلیقه‌ها را خط‌كشی‌ و تعریف‌ كنیم‌ افزود: بطور كلی‌ لباس‌ هر كس‌ با توجه‌ به‌ روحیه‌ و سلیقه‌ فردی‌، موقعیت‌ اجتماعی‌ و تفكر حاكم‌ بر خانواده‌ انتخاب‌ می‌شود ولی‌ این‌ جشنواره‌ با تنوع‌ بسیار در مدل‌های‌ ارائه‌ شده‌ مانتو در صدد ارائه‌ الگوهای‌ ایرانی‌ و اسلامی‌ از پوشش‌ مناسب‌ برای‌ خانم‌های‌ جامعه‌ است‌.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo