شهید آوینی

 

مردم مصر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات كردند

مسلمانان قاهره پس از برگزاری نماز جمعه در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم به مناطق فلسطینی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از نمازگزاران پس از نماز جمعه قاهره به حملات شب گذشته اسرائیل به نوار غزه اعتراض كرده و دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان شعارهایی را در مخالفت با وجود سفارت اسرائیل در این كشور سر دادند. مصر یكی از دو كشور عربی است كه با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا كرده است.
این تظاهر كنندگان شعارهایی با این مضامین را سر می‌دادند: "اولین خواسته مردم، بسته شدن سفارت اسرائیل و اخراج سفیر آن" و یا "غرب به دنبال سرنگونی انتخاب دموكراتیك مردم فلسطین است".
در حالیكه جماعت اخوان المسلمین مصر خواستار برگزاری گسترده این تظاهرات در خارج از محل برگزاری نماز جمعه شده بود اما دولت مصر با استقرار هزاران نیروی ضد شورش در اطراف این محل، از برگزاری این تظاهرات جلوگیری كرده بود.
بر اساس قانون حالت فوق العاده كه از 25 سال پیش در مصر برقرار است، اعتراضات عمومی در این كشور ممنوع است.
جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز در اقدامی دفتر وزیر امورداخلی فلسطین را هدف حمله قرار داده و تخریب كردند در همین حال مقامات اسرائیلی اعلام كردند حمله زمینی گسترده خود را به تعویق انداخته‌اند تا به میانجی‌گران عرب آخرین فرصت را برای آزادی سرباز ربوده شده اسرائیلی بدهند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo