شهید آوینی
 
برگزاری دومين همايش مديران ادارات تبليغات اسلامی سراسر كشور

دومين دوسالانه يك روزه مديران ادارات تبليغات اسلامی سراسر كشور صبح روز چهارم تيرماه كار خود را در تهران آغاز كرد.

مديران ادارات كل تبليغات اسلامی سراسر كشور برای دومين بار، يكشنبه چهارم تيرماه سال جاری در دارالقرآن تهران گردهم آمدند.

افتتاحيه اين همايش هشت صبح با تلاوت آيات جان‌بخش قرآن كريم توسط يكی از قاريان آغاز شد.

در ادامه مراسم «محمد خواجوی» رئيس سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به موفقيت‌های اين سازمان در چند سال گذشته به بركت قرآن و همكاری استان‌ها، اشاره كرد وگفت: آموزش روحانيون مستقر و اهميت كار آنها با توجه به محوريت آنها در پاسخگويی به مسايل و مشكلات، آموزش‌های پودمانی تا حدود 1200 ساعت و ارائه آن به وزارت علوم، آموزش دوره‌های قرآنی به كارمندان دولت از موفقيت‌های چشم‌گير در برنامه‌های دارالقرآن بوده است.

تشريح جايگاه و وظايف اساسی سازمان دارالقرآن

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در ادامه به تشريح جايگاه، وظايف اساسی و ماموريت‌های فراسازمانی سازمان دارالقرآن و روند تعامل با ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها پرداخت و تصريح كرد: تاكنون حدود 450 پست قرآنی با توجه به مشكلاتی كه به دليل كمبود نيروی انسانی داشتيم در دارالقرآن بوجود آمده است كه نيروهای جديد نيازمند آموزش‌های مناسب هستند و در اين زمينه مديران تبليغات اسلامی اقدامات لازم را بايد انجام دهند .

وی به مذاكراتی كه سازمان دارالقرآن با سازمان ثبت احوال داشته اشاره كرد و افزود: در نشست‌های مكرری كه با مسئولان سازمان ثبت و احوال داشتيم، قرار شد تمامی مراكز مردمی قرآنی به ثبت رسيده، و با مجوز قانونی در سراسر كشور به فعاليت بپردازند.

در ادامه مراسم مديران كل تبليغات اسلامی به بيان ديدگاه‌ها و تجارب استانی خود در حوزه فعاليت‌های قرآنی پرداختند.

همچنين دومين همايش مديران كل تبليغات اسلامی سراسر كشور تا ساعت 20.45 امروز ادامه خواهد داشت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به پايان مي‌رسد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo