شهید آوینی
 
همايش «مثل چمران» در مشهد برگزار شد

همايش پاس‌داشت شهيد دكتر مصطفی چمران با عنوان «مثل چمران» عصر ديروز در تالار گردهمايی نور مشهد برگزار شد.

در اين همايش مهندس مهدی چمران برادر شهيد مصطفی چمران به تشريح شخصيت و ابعاد زندگی شهيد چمران پرداخت و گفت: او آرزو مي‌كرد در كربلای خوزستان به خاك شهادت بيفتد و باز آرزو مي‌كرد هنگام شهادت مهمان سالار شهيدان باشد و لبخند شيرينی كه هنگام شهادت به لب داشت حاكی از آن بود كه به اين آرزو رسيده است.

رئيس شورای اسلامی شهر تهران افزود: وقتی او چشم از اين جهان فرو بست يك لباس بسيجی داشت كه پس از شهادت هم‌رزمانش لباس او را تكه تكه كردند و به يادگار نگه داشتند و فقط دو جيب آن لباس برای من ماند.

وی ادامه داد: داخل جيبش يك خودكار، يك قرآن جيبی و چند دست نوشته بود و يك تفنگ كلاشنيكف هم كه با خون گرم او در هم آميخته، هم اكنون در موزه سعد آباد قرار دارد.

مهدی چمران اضافه كرد: 35 هزار تومان پول هم در شعبه مجلس شورای اسلامی داشت چون او آن هنگام نماينده مجلس شورای اسلامی بود و هنوز هم اين مبلغ در حساب او باقی مانده است تا شايد عبرتی برای اين بنده حقير و ساير مسوولان باشد.

در ادامه نماهنگ ويژه زندگی و عروج جاودانه مجاهد شهيد كه از سوی سازمان فرهنگی و تفريحی شهرداری مشهد تهيه و تدوين شده است نمايش داده مي‌شود.

لازم به ذكر است، اين همايش توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس‌، صدا و سيمای مركز خراسان رضوی و مجمع جوانان چمران برگزار شد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo