شهید آوینی
 
دیدار مسئولان سازمان انرژی اتمی و کارشناسان هسته‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 25 خرداد از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای دانشمندان ایرانی بازدید کردند و ضمن گفتگو با متخصصان و کارشناسان از نزدیک در جریان آخرین موفقیت های علمی این متخصصان قرار گرفتند.

ایشان سپس در جمع مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان، متخصصان و کارشناسان هسته ای تأکید کردند: حرکت ارزشمند و افتخارآمیز جوانان ایرانی در دستیابی به دانش بومی هسته ای یک اقدام تاریخ ساز و تمدن ساز است و این حرکت علمی باید با قوت به پیش رود و در ابعاد مختلف گسترش یابد.

ایشان دیدار با جوانانی که با همت والا و با تکیه بر استعداد خود کاری بزرگ را در تاریخ کشور انجام داده اند، یک خاطره شیرین و فراموش نشدنی خواندند و افزودند: کلید اصلی پیشرفت، قدرت و سعادت هر کشوری، علم و فناوری است و ملتی که تصمیم دارد سرنوشت خودرا بسازد باید این کلید را بیابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظلم تاریخی که بدلیل فراهم نکردن زمینه بروز استعدادها در دوران قاجار و پهلوی در حق ملت ایران روا شد خاطرنشان کردند: امروز به برکت ا نقلاب اسلامی زمینه برای ظهور استعدادها و رشد علمی کشور، فراهم است و بواسطه همین شرایط و زمینه مناسب، دانشمندان جوان با تکیه بر استعدادهای خود و بدون هیچ نسخه قبلی توانستند آرزوی بسیار بزرگی را محقق کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، اعتماد به نفس استعدادهای جوان ایران و اعتقاد به توانایی خود را یک عید بزرگ برای ملت ایران دانستند و تصریح کردند: هر لحظه از این اقدام متخصصان کشور اجر الهی و معنوی غیرقابل معادل با هر اجر و پاداش مادی را دارد زیرا این کار مقدمات استقلال و عزت دائمی یک ملت را بنا می گذارد.

ایشان اهمیت دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری برجسته و پیچیده هسته ای را بسیار بالاتر از کشف و استخراج نفت در ایران ارزیابی و با اشاره به جنجال های سیاسی و تبلیغاتی غرب در این خصوص، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران زیر بار این فشارها نخواهد رفت و استمرار و روزافزونی این حرکت علمی را از اهداف اساسی و برجسته خود می داند.

در این دیدار آقای آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستیابی ایران به چرخه کامل سوخت هسته ای گزارشی از آخرین دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی در بخش فناوری هسته ای و توانایی های کشورمان در مراحل مختلف چرخه سوخت هسته ای ارائه کرد و گفت: سازمان انرژی اتمی بمنظور تربیت نیروی مستعد جوان، پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای را با چندین پژوهشکده تخصصی راه اندازی کرده است.

منبع: khamenei.ir

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo