شهید آوینی
 
پايگاه اطلاع‌رسانی فارغ‌التحصيلان مركز جهانی علوم اسلامی راه‌اندازی مي‌شود

پايگاه اطلاع‌رسانی فارغ‌التحصيلان مركز جهانی علوم اسلامی اواخر هفته جاری در قم راه‌اندازی مي‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «رادمرد» مدير كل ارتباطات و امور بين‌الملل مركز جهانی علوم اسلامی در مراسم جشن فارغ‌التحصيلان مدرسه علميه «بنت‌الهدی» با اعلام اين خبر گفت: مركز جهانی علوم اسلامی پس از پيروزی انقلاب اسلامی و با توجه به تقاضای روزافزون طالبان علوم اهل بيت (ع) از سراسر جهان، در قم تأسيس شد و تاكنون 22هزار و 500 نفر از 107 كشور جهان وارد اين مركز شده‌اند و هم‌اكنون نيز 10هزار نفر در آن مشغول تحصيل هستند.

وی از سازماندهی اداره فارغ التحصيلان اين مركز خبر داد و گفت: اگر بتوانيم ثمرات حوزه علميه را در سطح جهانی جمع‌آوری كنيم، موجب اعجاب همگان خواهد شد.

رادمرد تصريح كرد: دانش‌آموختگان مركز جهانی علوم اسلامی، با كسب مقام‌های عالی در كشورها با تشكيل انجمن‌های دينی و مذهبی منشأ خيرات و بركات بسياری در جهت ترويج مكتب اهل بيت (ع) شده‌اند و در اين راستا آمادگی داريم ارتباط خود را با فارغ‌التحصيلان اين مركز در همه دنيا افزايش دهيم.

وی از اين امر به‌عنوان يكی از اهداف راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی فارغ‌التحصيلان مركز جهانی علوم اسلامی نام برد و افزود: اين پايگاه اطلاع‌رسانی در طول هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين «بي‌نياز» مدير مدرسه عالی شهيد «بنت‌الهدی» با تشريح فعاليت بخش‌های مختلف اين مدرسه از سازماندهی آموزشی و ارزيابی تحصيلی و برنامه‌ريزی برای استاندارد‌سازی اين مدرسه خبر داد و اظهار كرد: تشكيل گروه‌های علمی، افتتاح اولين دوره كارشناسی ارشد در دو رشته تفسير و كلام اسلامی سطح سه، بهبود آموزش در ابعاد مختلف، زمينه‌سازی تبليغ و تدريس فارغ‌التحصيلان از مهم‌ترين فعاليت‌های اين مدرسه است.

وی با تأكيد بر ايجاد فضای تربيتی، اخلاقی، معنوی و اهتمام به مباحث و معارف قرآنی و نيز تربيت مربيان فرهنگی گفت: برگزاری دوره‌های دانش‌افزايی در موضوعات مختلف در حال اجراست و در بعد پژوهشی نيز ايجاد فرهنگ پژوهش، تقويت، ساماندهی و تجهيز كتاب‌خانه، راه اندازی گروه‌های علمی و پژوهشی و برگزاری نشست‌های علمی و همايش‌های سالانه از برنامه‌های اين مدرسه است.

همچنين در سال جاری بيش از 200 نفر از اين مجموعه آموزشی فارغ‌التحصيل و 13 نفر از آنان در دوره كارشناسی ارشد پذيرفته‌ شده‌اند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo