شهید آوینی
 
مسلمانان اكراين در تلاش برای معرفی اسلام و حضرت محمد(ص)

گروهی از مسلمانان اكراين در قالب اجرای برنامه‌ای ملی از طريق سخراني‌ها و سمينارها به معرفی آموز‌های اسلام و چهره نبي‌اكرم(ص) پرداختند.

اتحاديه سازمان‌های اجتماعی اكراين در بيانيه‌ای درباره اين برنامه تصريح كرد: آگاهی جوانان درباره آموزه‌های اسلام و مبارزه با گرايش‌های ضداسلامی رسانه‌ها ازجمله اهداف اين برنامه است.

اين برنامه انديشمندان، سياستمداران، شرق شناسان، روزنامه‌نگاران، استادان و جامعه‌شناشان را هدف قرار مي‌دهد. برگزاری سمينار«اعتقادات مسلمانان» در دانستك در شرق كيف از جمله سمينارهای اين برنامه ملی بود. دراين سمينار سخرانان درباره اصول اسلام، حقوق زنان در اسلام، خصوصيات پيامبر(ص)، معنی واقعی جهاد در اسلام و اصول حقوق الهی اسلام سخرانی كردند.

شهر شرقی لوكانسك نيز قصد دارد در روز 12 ژوئن سمينار دو روزه‌ای با عنوان اخلاق و منش نبي‌اكرم(ص) و ‌پيام صلح اسلام برگزار كند.

اتحاديه سازمان‌های اجتماعی در سال 1997 در كيف تشكيل شد. اين اتحاديه نظارت بر 9 سازمان اجتماعی ديگر را در سراسر اكراين و نيز فعاليت‌های آموزشی، فرهنگی و امور خيرخواهانه را بر عهده دارد. اين اتحاديه همچنين برنامه‌ای هفتگی با عنوان «صلح برای شما» را در راديو اكراين توليد مي‌كند.

اتحاديه سازمان‌های اجتماعی اكراين در واكنش به چاپ كاريكاتورهای موهن برنامه‌ای شامل توزيع 200هزار كتابچه درباره معرفی سيره نبي‌اكرم(ص) در سراسر اين كشور اجرا كرده است.

گفتنی است، 2 ميليون مسلمان در اكراين رندگی می كنند. اين كشور 200 مسجد و 20 مركز اسلامی دارد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo