شهید آوینی
 
راهکارهای غلبه بر چالشهای پیش روی مسلمانان در آمریکا بررسی می شود
نخستین همایش سالانه بهداشت روانی اقلیت مسلمان ایالات متحده با محوریت غلبه بر چالشهای پیش روی مسلمانان 3 تیر ماه در دانشگاه راتجرز، ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار می شود.

به نقل از منابع اینترنتی، اولین همایش سالانه سلامت روانی مسلمانان آمریکا قصد دارد به مشکلاتی چون اعتیاد، افسردگی، مشکلات خانوادگی، مشکلات زناشوئی، خشونت در خانه، جنگ، فقر و مرگ بپردازد.

جامعه مسلمان نیوجرسی دانشگاه راتجرزگردهم می آیند تا در جلساتی تعاملی که با حضور مشاوران و روانشناسان مسلمان برگزار می شود  شرکت کرده و به مشکلات پیش روی جامعه مسلمان در رابطه با سلامت روانی می پردازند.

اقلیت مسلمان آمریکا در این همایش به چالشهایی می پردازند که با آن مواجه بوده و چگونگی غلبه بر این چالشها را مورد تأکید قرار می دهند.

حدود هفت میلیون نفر مسلمان در آمریکا زندگی می کنند و بسیاری از مسلمانان داخل یا خارج جامعه اسلامی از ماهیت و جدی بودن تأثیر بهداشت روانی، عاطفی، چالشهای معنوی بر فرد، خانواده و جامعه بی اطلاع بوده یا نسبت به آن کم توجه هستند.

باورهای نادرستی که در جامعه اسلامی درباره بهداشت روانی و رفتاری به طور کلی وجود دارد با باورهای نادرستی که رسانه های جمعی درباره مسلمانان اشاعه می کنند ترکیب شده و مسلمانان را از جستجو و دریافت کمکهای مورد نیاز در رابطه با مشکلات بهداشت روانی باز داشته است.

مقابله با چالشهای بهداشت روانی و معنوی جامعه مسلمان؛ مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی، بهبود وضعیت فردی؛ درک و اقدام در راستای مبارزه با خشونت در خانه از جمله موضوعاتی است که سخنرانان به آنها اشاره خواهند کرد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo