شهید آوینی
 
ستاد "اسلام را بشناس" همزمان با جام جهانی فعال می شود

دفتر برلین مجمع جهانی جوانان مسلمان در نظر دارد از روز جمعه 19 خرداد ماه همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال آلمان برنامه های ستاد "اسلام را بشناس" را آغاز کند.

حمدی المورسی دبیر دفتر مجمع جهانی جوانان مسلمان در قاهره اعلام کرد: بیش از 5/1 میلیون جزوه درباره اسلام که به صورت بسیار زیبا، به زبان آلمانی و انگلیسی منتشر شده و درمیان طرفداران فوتبال که از سراسر دنیا در آلمان گردهم جمع می شوند، توزیع خواهد شد.

این فعال مسلمان افزود: توزیع این جزوات از سوی غرفه های مسجد مانندی که در استادیوم های ورزشی برپا شده صورت خواهد گرفت و توزیع تی شرت ها و بالونهای اسلام را بشناس نیز از دیگر فعالیتهای این ستاد است. این ستاد در مراکز اسلامی و سازمان های غیر دولتی 12 شهری که میزبان برگزاری بازیهای جام جهانی است فعالیت می کند و این اقدامات آن از سوی مقامات آلمانی مورد تأیید قرار گرفته است.

اسلام با داشتن 4/3 میلیون نفر جمعیت پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک سوم دین این کشور اروپایی مرکزی محسوب می شود. مورسی گفت: ستاد مجمع جهانی جوانان مسلمان بر مفهوم تساهل در اسلام که به صورت تاعادلانه ای به تروریسم نسبت داده شده تأکید خواهد کرد. ما می خواهیم مردم درباره دین اسلام که بیش از سایر ادیان مورد سوء باور قرار گرفته بیشتر بدانند.

مدیر کل مجمع جهانی جوانان مسلمان قاهره تصریح کرد: جام جهانی برای آموزش جوانان مسلمان درباره این امر که از رویدادهای جهانی باید در راستای معرفی دین استفاده کرد فرصت بسیار مناسبی تلقی می شود.

منبع:خبرگزاری مهر 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo