شهید آوینی
 
موج تظاهرات و اعتراضات در لبنان عليه شبكه L.B.C به راه افتاد

در پی اهانت شبكه تلويزيونی L.B.C به سيد حسن نصر‌الله رهبر مقاومت اسلامی لبنان، شهر بيروت ديروز شاهد موج عظیمی از اعتراضات و تظاهرات مردمی به حمايت از سيد حسن نصر‌الله و در محكوميت شبكه لبنانی L.B.C بود. اين تظاهرات كه با شعارهايی در حمايت از سيد حسن نصرالله و مقاومت اسلامی برگزار شد، عمل زشت و توهين آميز شبكه L.B.C را محكوم كرد و خواستار عذر خواهی رسمی مسؤولان اين شبكه شدند.

شبكه L.B.C در برنامه تلويزيونی خود، تحت عنوان بس مات وطن فردی كه شبيه حسن نصرالله درست شده بود و لباس و عمامه وی را با حالت توهين آميزی پوشيده بود نشان داد كه حزب‌الله و مردم پيرو مقاومت اسلامی اين عمل را توهينی زشت به مقاومت و رهبر بزرگوار آن تلقی كردند. تظاهركنندگان با حضور در برابر دفتر شبكه المنار در بيروت علاوه بر نشان دادن خشم و نفرت خود از اين حركت توهين آميز شبكه L.B.C خواستار متوقف شدن فعاليت های اين شبكه در بيروت شدند.

حزب‌الله لبنان در پی پخش شدن تصاوير مذكور در شبكه L.B.C و گسترده شدن موج تظاهرات مردم در بيروت و برخی ديگر از شهرهای لبنان، با صدور بيانيه‌ای تأكيد كرد اين عمل زشت و محكوم شبكه L.B.C را قاطعانه پيگيری مي‌كنيم و كاری مي‌كنيم كه ان‌شاء‌الله اين قبيل اعمال عليه حزب‌الله و مقاومت اسلامی ديگر تكرار نشود.

اين در حالی بود كه سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان در واكنش به وضعيت به وجود آمده نيمه‌شب گذشته در تلويزويون المنار ظاهر شد و طی سخنانی تأكيد كرد آن‌چه در شبكه L.B.C پخش شد به شدت تأسف‌ برانگيز بود.

وی گفت: اين قبيل مسايل از مدت‌ها قبل در لبنان موجود بود از زمانی كه برخی احساس‌های مردمی و ارزش‌های والای آنان به هيچ‌وجه مورد احترام قرار نمي‌گرفت و به بسياری از گروه‌ها و افراد از چارچوب‌های مشخص در مورد افراد و ارزش‌های مورد احترام آنان به راحتی تجاوز مي‌كردند.

سيد حسن نصرالله ضمن تشكر از تظاهر كنندگان و معترضين مبنی بر واكنش خوبی كه از خود نشان دادند از آنان خواست تا به تظاهرات و اعتراضات خود پايان دهند.

مردم لبنان و دوست‌داران حزب‌الله و مقاومت اسلامی مطمئن باشند كه با پيگيری قاطعانه جلو تكرار اين گونه اعمال را خواهيم گرفت.

از طرفی ديگر كارگردان برنامه اهانت‌آميز مذكور، شربل ‌خليل، طی بيانيه‌ای ضمن ابراز مراتب عذر‌خواهی از حزب‌الله و مردم تأكيد كرد: به هيچ‌وجه قصد توهين و مسخره كردن سيد حسن نصرالله را نداشتيم و بنده شخصاً علاقه ويژه‌ای به ايشان دارم.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo