شهید آوینی
 
يادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج)تهران برگزار‌شد

يادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) و شهدای محله نظام‌آباد تهران، چهارم خرداد‌ماه در اين مسجد برگزار‌شد.

در اين مراسم كه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين "نقويان"،از استادان حوزه و دانشگاه و جمع كثيری از مردم بر‌گزارشد پس از تلاوت قرآن توسط يكی از بسيجيان مسجد‌صاحب‌الزمان (عج) و پخش دو نماهنگ با موضوع جبهه و جنگ گروه تواشيح" ليله‌القدر" به اجرای برنامه در توصيف مقام شامخ شهيدان و به‌وی‍ژه سرور و سالار شهيدان، حضرت امام حسين (ع) پرداختند.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين "نقويان" از استادان حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به آياتی از قرآن و اشعاری از مولانا به موضوع "شهيد چگونه شهيد ‌شد" و "شهيد چگونه راه شهادت را انتخاب كرد "پرداخت.

نقويان تصريح‌كرد:دو اتفاق در زندگی شهدا افتاد تا اين راه را انتخاب كردند ؛يكی اينكه شهدا بالا رفتند و از آنجا به دنيا نگاه كردند و دنيا را كوچك ديدند .

وی افزود: اتفاق ديگر اين بود كه به شهدا چيز‌هايی از عوالم غيب نشان داده شد كه دنيا در نظر آنان پست و حقير جلوه‌كرد.

نقويان با تشبيه افق ديد شهيدان به كسی كه از داخل هواپيما به زمين نگاه‌مي‌كند گفت:وقتی كسی از داخل هواپيما به زمين نگاه می كند خانه های ميليارد تومانی و اتومبيل‌های آنچنانی را يك قوطی كبريت مي‌بيند بلكه كل جهان را شبيه يك توپ فوتبال مي‌بيند ؛زاويه و افق ديد شهدا به جهان هستی نيز اين‌گونه بود و دنيا را برای خود كوچك ديدند.

وی با قرائت اين اشعار مولوی كه "ما ز بالاييم و بالا مي‌رويم ما زدرياييم و دريا ميرويم ما از آنجا و از اينجا نيستيم ما زبيجاييم و بيجا ميرويم" افزود: اگر مي‌بينيد ما امروز بر سر پول و پست و مقام با يكديگر دعوا داريم به خاطر اين است كه بالا نرفته‌ايم و معنای "انا لله و انا اليه راجعون" را درك نكرده‌ايم.

نقويان در توضيح اينكه شهيد چگونه شهيد شد گفت:همين قدر بگويم كه شهيد در خانواده شهيد شد ؛ شهيد با تربيت پدر و مادر و زندگی در كنار‌ آنان به اين درجه رفيع رسيد؛امروز دشمنان خانواده را هدف گرفته‌اند و مي‌خواهند بچه‌های مارا اهل كوچه و خيابان كنند .

در ادامه اين مراسم،جمعی از بسيجيان مسجد صاحب‌الزمان با تعدادی از پدران شهدا عقد اخوت نمادين بستند و بر پيمودن راه شهدا تاكيد ‌كردند.

اجرای مداحی توسط حاج "حسن خلج" از مداحان مشهور كشور برنامه پايانی اين مراسم بود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo