شهید آوینی
 
نشست خبری ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل برگزار شد

نشست خبری ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل صبح روز اول خردادماه در محل اين ستاد در تهران برگزار شد.

«محمدعلی انصاری» دبير ستاد مركزی بزرگداشت امام خمينی (ره) در نشست مطبوعاتی كه صبح روز دوشنبه اول خردادماه برگزار شد، ضمن اشاره به برگزاری هرچه باشكوه‌تر مراسم هفدهمين سالگرد ارتحال آن بزرگوار گفت: ارائه ويژگي‌های شخصيت و اخلاق پيامبر اعظم (ص)، اجرا و ترويج سيره نبوی در جامعه و همچنين تشريح شخصيت والای حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله محورهای ويژه‌برنامه‌های اين ستاد است.

وی با اشاره به حضور 350 نفر از ميهمانان خارجی در اين مراسم افزود: همه اين افراد از شخصيت‌های فرهنگی، سياسی ، نويسندگان و چهره‌های مبارز از كشورهای آمريكايی، اروپايی و آفريقا از جمله فرانسه، اتريش، تركيه ، صربستان، بوسنی ، فلسطين ، عراق و ديگر كشورهای اسلامی هستند. انصاری در ادامه اظهار كرد: در اين مراسم تعدادی از سياست‌مداران كشورها، وزراء، نمايندگان مجلس و نويسندگان مطرح جهان اسلام نيز حضور خواهند داشت.

وی با تأكيد بر اعتلا و پيروزی دانشمندان كشورمان در عرصه‌های مختلف علمی كه از جمله اهداف و آرمان‌های امام خمينی(ره) بود، گفت: اگر بخواهيم در اين عرصه موفق باشيم بايد راه و انديشه امام را كه محور عزت، اقتدار، وحدت و معنويت كشور است ادامه دهيم.

دبير ستاد مركزی بزرگداشت امام خمينی (ره) با تأكيد بر لزوم پوشش خبری مناسب برنامه‌های اين ستاد تصريح كرد: اين پوشش خبری مي‌تواند توطئه‌های بسياری از دشمنان اسلام را خنثی كند و به ايجاد وحدت ملی منجر شود.

برنامه‌هاي كميته فرهنگی نهاد رياست جمهوری در سالگرد امام راحل

وی در ادامه به برنامه كميته فرهنگی نهاد رياست جمهوری اشاره كرد و گفت: اين كميته دارای دو بخش فعاليت‌های تبليغاتی و اطلاع رسانی و بخش محتوايی و فرهنگی است كه در بخش كميته فرهنگی به توليد 12 ويژه‌نامه مطبوعات و 10 عنوان ويژه‌نامه موضوعی از آثار امام راحل با عنوان وحدت، توسعه، استقلال، رهبری و ولايت فقيه، خدمتگزاری به مردم، حقوق بشر، جهان اسلام، مجامع بين‌المللی، واقعه 15 خرداد، رسول اكرم (ص) و كرامات امام راحل در تيراژ وسيع پرداخته شده است.

انصاری همچنين از توليد ويژه نامه‌های مختلف جهت گروه‌های مختلف سنی از جمله تهيه مجلات مانند پيوند، آينده سازان، برگزاری شب شعر، خاطره جماران و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع امام راحل و بيت ايشان در قم و خمين در نگارستان اصفهان خبر داد.

دبير ستاد مركز بزرگداشت ارتحال امام (ره) از برگزاری تئاتر خيابانی در جوار حرم مطهر امام (ره) و مسابقه ويژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و اعزام دانش آموزان به حج عمره با همكاری آموزش و پرورش و سازمان ملی جوانان، مسابقه مقاله‌نويسی با موضوع رايزنی جمهوری اسلامی در خارج از كشور و تهيه نرم افزارهای سخنرانی امام با همكاری مؤسسه «عروج» و تهيه بسته‌های فرهنگی جهت اهدا به زائران در ايستگاه‌های صلواتی به عنوان برنامه‌های ديگر اين ستاد در ايام ارتحال آن بزرگوار نام برد.

وی در ادامه افزود: اجرای نظرسنجی از زائران در مورد مشكلات مختلف مراسم، چاپ و انتشار 12 كتاب حاوی آثار تحقيقی با عناوين مختلف توسط مؤسسه نشر آثار حضرت امام خمينی (ره) از ديگر برنامه‌های هنری اين ستاد است.

انصاری همچنين گفت: پنج برنامه مستند 30 دقيقه‌ای با عناوين امام و جوانان، امام و كودكان، امام و دانشجويان، امام و ميهمانان خارجی و نيز برنامه 30 دقيقه‌ای با موضوع ارتحال، برنامه رو به مهتاب، مستند 30 دقيقه‌ای با موضوع 15 خرداد و برنامه شب شعر به مدت 25 دقيقه با حضور شاعرانی كه به مناسبت رحلت امام اشعاری سروده‌اند، از ديگر برنامه‌های اين ايام نام برد.

انصاری گفت: همه ساله مراسم ويژه بانوان با حضور اعضای بيت امام در حسينيه شماره دو جماران برگزار مي‌شود كه اين مراسم در روز 13 خرداد برپا خواهد شد.

وی در پايان از حضور شخصيت‌های لشكری در روز سوم خرداد در حسينيه جماران ، برگزاری همايش‌های «ورزشكاران و پيشكسوتان» ، «اقليت‌های مذهبی»، همايش «دانش آموزان و نخبگان سراسر كشور» به عنوان ديگر برنامه‌های اين ستاد در ايام ارتحال بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران نام برد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo