شهید آوینی
 
نمایشگاه "کتابهای سخن: تورات، انجیل و قرآن" مشوق فهم ادیان است
نمایشگاه "کتاب های سخن: تورات، انجیل و قرآن" در کتابخانه ملی فرانسه تشویقی برای فهم متون مقدس ادیان الهی است.

به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه لندن، دانشجویان برنامه‌ تحصیلات تکمیلی مؤسسه مطالعات اسماعیلی لندن به همراه رئیس بخش تحصیلات تکمیلی، دکتر النور دانانی از نمایشگاه موزه‌ ای در پاریس دیدار کردند.

دانشجویان از نمایشگاهی با عنوان «کتاب‌های سخن: تورات، انجیل و قرآن» دیدار کردند که در کتابخانه‌ ملی فرانسه واقع است. این نمایشگاه تاریخ سه دین توحیدی را از ریشه‌های مشترک آن‌ ها در بین‌النهرین (عراق امروزی) تا زمان حال دنبال می ‌کند و بعضی از نسخه‌ های دست ‌نویس کمیاب و اشیایی را که به متون مقدس یهودیت، مسیحیت و اسلام هستند، به نمایش می‌ گذارد.

این نمایشگاه در نوع خود منحصر به قرد است چون ملاقات کنندگان را تشویق می‌ کند تا متون دینی مختلفِ این سه دین را بررسی کنند و آرمان‌ها و ارزش های مشترکی مانند خیرات و سخاوت را که این ادیان مشوق آن ‌ها هستند، مشاهده کنند.

درون‌ مایه ‌های نمایشگاه‌ مکمل دوره‌ های درسی دانشجویان در زمینه‌ تاریخ اسلام بود و فرصتی را مهیا نمود تا دانشجویان پژوهش‌ها و آموخته ‌های خود از جهان اسلام، تمدن‌ها و ارزش‌ های آن را گسترش دهند.

برنامه ‌های مؤسسه اسماعیلی دیدگاهی را تشویق می ‌کند که منحصر و محدود به میراث کلامی و دینی اسلام نیست، بلکه جویای کاوش در رابطه‌ میان نظریات و آرای دینی و ابعاد وسیع‌تر جامعه و فرهنگ است. بدین تربیت این برنامه ‌ها رویکردی میان رشته ‌ای را به موضوعات تاریخ و تفکر اسلام تشویق می ‌کنند.

مؤسسه مطالعات اسماعیلی لندن از موسساتی است که در سال 1977 به منظور ترویج و توسعه‌ دانش و معرفت درباره‌ فرهنگها و جوامع مسلمان در گذشته و روزگار معاصر و فهمی بهتر از روابط مسلمین با سایر جوامع و ادیان پایه ریزی و تأسیس شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo