شهید آوینی
 
حرم و زیارتگاه شهدای گمنام شهرکرد احداث می شود

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدفون بودن 75 شهید گمنام در 15 نقطه استان، از آنچه آن را كم‌توجهی به مزار این شهدا می‌خواند، ابراز تاسف كرد و افزود: این شهدا گمنام و غریب بودند،گمنام‌تر وغریب‌تر هم شدند.

سرهنگ پاسدار جمشید علی‌بایایی كه در چهارمین جلسه هیات امنای حرم شهدای گمنام شهركرد سخن می‌گفت، به نظر می‌رسد با پول هتل فلان مربی خارجی بتوان كلیه گلزارهای شهدا را ساماندهی كرد و مسیر رفت و آمد مناسب یا شیر آب و روشنایی كه امكانات بسیار اولیه هستند را فراهم كرد.

وی علت اجرایی نشدن مصوبات جلسات قبل این هیات امنا را عدم پیگیری ستاد دانست واز تهیه نقشه حرم مطهر شهدای گمنام از طریق بنیاد مركز و یا با استفاده از تجارب دیگر استان‌ها توسط این بنیاد خبر داد.

سرهنگ علی بابایی از شهداء به عنوان نماد نظام جمهوری اسلامی نام برد و ابراز عقیده كرد: علت اصلی غربت شهدای گمنام كم لطفی برخی مسئولان است.

مقیمی، شهردار شهركرد نیز در این جلسه نسبت به آنچه كه آن را «فروش 18 هزار مترمربع از اراضی دولتی پارك ملت به ازای هر مترمریع پنج تا 10 هزار ریال با كاربری تالار پذیرایی در مجاورت مزار شهدای گمنام توسط سازمان مسكن و شهرسازی استان» می‌خواند، اعتراض كرد.

مقیمی همچنین هزینه نگهداری، فضای سبز، روشنایی و مصرف آب حرم شهدای گمنام شهركرد به جز بخش توسعه را در مجموع 300 میلیون تومان برآورد كرد.

زمانیان، فرماندار شهركرد نیز با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی افرادی كه در گذشته متقبل این هزینه‌ها شده‌اند، از اعضای هیات امنا خواست كه در صورت تقسیم كار، هر كسی در خصوص موارد ارجاع شده مسئول باشد، چرا كه  همه در مقابل شهدا مسئول هستیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo