شهید آوینی
 
کنگره بین المللی علامه شرف الدین از 17 می ( 27 اردیبهشت) به مدت سه روز در لبنان آغاز می شود

کنگره بین المللی "بزرگداشت علامه شرف الدین" به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت وی از 17 می ( 27 اردیبهشت) به مدت سه روز در لبنان برگزار می شود.

به نقل از البلد آنلاین، کنگره بین المللی " نجفعلی میرزائی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی نشست خبری قبل از برگزاری این کنگره اظهار داشت: علامه شرف الدین جهت تقریب میان مذاهب سنی و شیعه تلاش و میان آنها وحدت کلمه ایجاد کرد. وی در خطابه های خود مسلمانان را به اتحاد و انسجام تحت لوای پرچم اسلام فراخواند و خواستار وحدت میان ادیان الهی شد.

محمد تقی سبحانی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این نشست گفت: شخصیت علامه شرف الدین بسیار جامع بود و در همه علوم و امور چون اجتماعی و اخلاقی اهتمام ورزیده است.

وی افزود: نامه ها و آثار به جا مانده از علامه شرف الدین از همه کشورها جمع آوری شده و در "دایرة المعارف علامه شرف الدین" دو ماه پیش در بیروت به چاپ رسیده است.

همزمان با این کنگره 11 جلد از مجموعه آثار علامه شرف الدین انتشار یافته ، سایت اینترنتی کنگره فعالیت خود را آغاز کرده و مسابقه کتابخوانی کتاب المراجعات در سوریه و لبنان برگزار می شود.  برگزاری نمایشگاه عکس ها و آثار علامه شرف الدین از فعالیتهای جنبی این کنگره خواهد بود .

کنگره بین المللی علامه شرف الدین جبل عاملی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار می شود .

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo