شهید آوینی
 
بيش‌از هفت هزار كارمند يزدی «گواهينامه قرآنی» دريافت كردند

تاكنون برای 46 اداره و سازمان در يزد با شركت 9352 نفر دوره‌های قرآنی برگزار شده و برای 7452 نفر نيز گواهينامه قرآنی صادر شده است.

حجت الاسلام «علی محمد رضايی» مسئول دارالقرآن الكريم اداره كل تبليغات اسلامی استان يزد، گفت: اين مركز در سال گذشته 429 دوره آموزشی شامل روخوانی، روان خوانی، تجويد، صوت و لحن و تربيت معلم قرآن در قالب طرح‌های نهضت قرآن آموزی و گسترش مفاهيم قرآنی برگزار كرده كه در اين دوره‌ها تعداد 9385 نفر شركت كرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن كريم ويژه كاركنان دولت گفت: اين طرح با استقبال كاركنان همراه بوده و تاكنون برای 46 اداره و سازمان طرح مذكور با شركت 9352 نفر برگزار و برای 7452 نفر نيز گواهينامه قرآنی صادر شده است.

برگزاری مسابقات قرائت قرآن

مسئول دارالقرآن الكريم اداره كل تبليغات اسلامی استان يزد برگزاری مسابقات قرائت قرآن بين منتخبين جلسات قرآنی را از جمله برنامه‌های اين سازمان در سال گذشته ذكر و اظهار كرد: اين برنامه با شركت 339 نفر و با هدف تقويت جلسات قرآنی در سطح استان برگزار شد كه از اين تعداد شركت كننده 249 نفر مرد و بقيه زن بوده‌اند.

وی شناسائی، سازماندهی، حمايت و پشتيبانی از مراكز قرآنی مردمی را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: صدور ده مورد مجوز تأسيس مراكز قرآنی در استان، برگزاری دوره ارزشيابی، سطح بندی و آموزش قرآن با شركت 46 نفر از روحانيون مستقر طرح هجرت از برنامه‌هايی است كه در اين راستا انجام شده است.

مراسم‌های قرآنی

رضائی به ساير برنامه‌های قرآنی اين مركز در سال گذشته اشاره كرد و افزود: برگزاری 34 مورد كلاس تفسير قرآن، برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدريس قرآن با حضور 19 نفر از اساتيد قرآنی استان، اعزام 310 نفر از قاريان، داوران، معلمان، اساتيد و گروه‌های تواشيح و همخوانی به مراكز مختلف، برگزاری 61 مورد مراسم قرآنی در مناسبت‌ها، برگزاری 50 مورد اردوی زيارتی و سياحتی برای قرآن پژوهان، برپايی هشت مورد نمايشگاه علوم قرآنی نيز از ديگر برنامه‌هاست.

وی برگزاری مسابقات نورالمبين و فهم نور همراه با اهداء جايزه به برگزيدگان با همكاری مهد قرآن استان يزد را از ديگر برنامه‌های دارالقرآن الكريم استان يزد در سال 84 عنوان كرد.

حجت‌الاسلام رضايی در پايان گفت: در آستانه فرا رسيدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان اين سازمان آمادگی برای برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی دارد و از علاقه‌مندان دعوت مي‌شود جهت كسب اطلاعات بيشتر به دفاتر و كانون‌های ادارات تبليغات اسلامی در سطح استان يزد مراجعه كنند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo