شهید آوینی
 
برگزاری همايش«آسيب‌های قرآنی و فرهنگی» در دانشگاه اروميه

همايش "آسيب‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه‌های استان" در دانشگاه اروميه برگزار شد.

اين همايش با حضور حجت الاسلام والمسلمين «محمدی» معاون فرهنگی و نماينده نهاد رهبری در دانشگاه اروميه، «امين رستم‌زاده» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربايجان غربی، جمعی از مسئولان دانشگاه‌ها، مسئولان فرهنگی، استادان و كارشناسان دانشگاهی برپا شد.

در ابتدای اين مراسم «امين رستم‌زاده» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربايجان غربی طی سخنانی گفت: تبليغ و ترويج آمارن‌های اسلامی به منظور جلوگيری از انقطاع نسل‌ها، مطابقت فعاليت‌ها برمدار قرآن‌كريم و مقابله با تهاجم فرهنگی به شيوه‌های بديع از محور‌هايی است كه بايد در فعاليت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مدنظر قرار گيرد.

وی هدف اصلی اين همايش را آشنايی با مشكلات و موانع پيشروی فعاليت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها دانست و شناسايی ركود برخی فعاليت‌ها را ضروری عنوان كرد.

همچنين در اين همايش حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدی» معاون فرهنگی و نماينده ولی فقيه در دانشگاه اروميه گفت: احكام قرآنی مربوط به انسان پنج بخش است كه در اصطلاح فقهی تكليفيه نام دارد.

وی همچنين چهار موضوع از ديدگاه قرآن كريم را مبنای فعاليت‌های فرهنگی دانست و اظهار كرد: اين چهار موضوع شامل نماز، زكات، امر به‌ معروف و نهی از منكر است كه بايد به عنوان مبنا آنها را مدنظر داشت.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo